INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Agrární komora ČR ve spolupráci s obchodním řětězcem Billa uskutečňuje projekt na propagaci a rozvoj domácí bio produkce. Mezi českými pěstiteli a chovateli v ekologickém režimu se neztratí zemědělský podnik z Ústeckého kraje - Agrokomplex Verneřice.

Tato rodinná farma hospodaří na 1650 ha půdy, z toho rozhodující podíl mají trvalé travní porosty (louky a pastviny). Na nich se pase skot, slouží ke sklizni sena a senáže k zimnímu krmení. Orná půda zaujímá 79,11 ha a je využívána k pěstování krmiva pro skot v období zimního ustájení.

Pozemky firmy leží v jihozápadní části okresu Děčín (Ústecký kraj), na západě hraničí s okresem Ústí nad Labem, jižně a východně s okresy Litoměřice a Česká Lípa.

Oblast obce Verneřice je zahrnuta v CHKO České Středohoří. Všechny pozemky firmy spadají do vrchoviny Českého středohoří a jsou charakterizovány značnou výškovou i plošnou členitostí s drsnějšími klimatickými podmínkami.

Rostliny pěstované v podniku jsou převážně víceleté pícniny, ječmen, oves, nově od roku 2012 triticale. Na podzim roku 2012 byl zaset ozimý ječmen a triticale. Nedopasky se po skončení pastvy pravidelně sesekávají.

Firma Agrokomplex spol. s r. o. chová v průměru 1400 – 1500 zvířat masného typu skotu včetně telat, kříženců plemene Blond d´ Aquitain a Limusin. Reprodukce stáda je zajišťována přirozenou plemenitbou z vlastních zdrojů, ročně firma nakoupí 1 – 2 plemenné býky. Veškerý skot včetně hovězího žíru se pase od začátku dubna až do pozdního podzimu nepřetržitě 24 hodin denně. Krmení je plně kryto vlastními zdroji .

„Současné množství sklizených krmiv postačuje k tomu, aby byl chovaný skot dobře živen a nemuselo být nakupováno krmivo," řekla na tiskové konferenci ng. Helena Doušová, manažerka rodinné firmy.

Nezemědělská činnost

Agrokomplex má v provozu řeznictví a výrobnu masných výrobků. Vyrábí a dodává do spotřebitelské sítě BIO hovězí maso z vlastního BIO chovu a v malém množství vepřové maso, jehož producentem není firma Agrokomplex spol. s r. o. K tomuto účelu je zde vybudováno porážkové místo (měsíčně se porazí zhruba 10 – 20 ks hovězího), které bylo uvedeno do provozu v roce 2001 a plně odpovídá požadavkům veterinární správy ČR a normám EU. V současné době s certifikátem Ekologického zemědělství. Tato jatka nejsou využívána pouze pro potřeby této firmy, ale slouží i jako poskytovatel porážkových služeb a výkupní místo pro drobné chovatele.

Firma Agrokomplex spol. s r. o. se pravidelně účastní soutěže „O nejlepší regionální výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče", ve které v roce 2012 získala druhé místo Verneřická tlačenka. V roce 2012 se poprvé firma účastnila soutěže „Regionální potravina Ústeckého kraje", kterou firma vyhrála se dvěma výrobky: Verneřický zauzený šunkový salám a Verneřická papriková klobása.

„Největší zájem zákazníků je o naše BIO hovězí maso, z výrobků je to Verneřická tlačenka, Ver. zauzený šunkový salám, Verneřické klobásy a buřtíky, ale i Verneřické škvařené sádlo, Ver. škvarky se sádlem a Verneřické výpečky. Veškeré masné výrobky jsou vyráběny podle tradičních receptur z masa a koření bez přídavku rýže, sóji a podobných náhražek.

Rádi bychom naše BIO hov. maso více přiblížili zákazníkům, třeba i prostřednictvím obchodních řetězců, jako je BILLA," řekla Helena Doušová. Jak uvedla, spoléhá na nový zákon o potravinách, kde by se nemělo hýřit již osobními značkami řetězců, ale zboží by mělo mít jasný původ s označením firmy a místa produkce."V živočišné produkci je to ale u velkých producentů složité. Ve velkochovech se třeba selata odchovají v Německu, na výkrm se převezou do Polska a odtud se na porážku třeba vezou k nám. To je stinná stránka velkochovů, v našich podmínkách to neexistuje a máme své čitelné a lehce dohledatelné producenty, my vlastníme certifikovaná jatka na ekologické zemědělství a produkty vyrábíme podle osvědčených rodinných receptur a jistě i proto je o ně tak velký zájem," uvedla na závěr Helena Doušová.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3