Outsourcing služeb je dnes zcela standardní záležitost a v rámci pokračující hospodářské krize lze očekávat posílení tohoto trendu. „Poptávka po externí správě v oblasti účetnictví se meziročně zvyšuje, za posledních pět let v průměru o cca deset procent. Společnosti se potýkají s problémem neprofesionálně vedeného účetnictví a tyto problémy mohou mít vliv na celkový firemní rozvoj," doplnil manažer účetního oddělení Roman Heřmánek.
Výhody outsourcingu jsou jednoznačné: firmy mohou tímto způsobem snížit provozní náklady, a přitom často zvýšit kvalitu realizace důležitých vedlejších činností firmy. „Outsourcing ovšem nepřináší pouze úspory nákladů, ale i uvolnění vlastních zdrojů a přístup k novým technologiím, informacím a znalostem, které jsou obvykle spojeny s příchodem specializovaných dodavatelských firem," doplnil Roman Heřmánek. Základem outsourcingu je přenechat nevýdělečné činnosti ve firmě specializované externí společnosti a zaměřit se plně na hlavní činnosti podnikání – to platí také v oblasti účetnictví.
(tz)