Dne 5. února byli v rámci Retail Summitu 2013 zvoleni vítězové dvou kategorií soutěže „MasterCard Obchodník roku 2012“: „MasterCard Osobnost obchodu 2012“ a „MasterCard Inovace v obchodě 2012“. Výběr vítězů proběhl formou hlasování hostů v sále, kteří vybírali za 4 nominovaných osobností a 3 nominovaných inovací.
Nejvíce hlasů v kategorii MasterCard Osobnost obchodu získal Ondřej Fryc. Vítěznou inovací v obchodě se stalo TESCO.
V kategorii MasterCard Osobnost obchodu 2012 byli letos nominováni:
• Ondřej Fryc, generální ředitel MALL.CZ
• Zdeněk Juračka, předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev, člen skupiny COOP a prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu České republiky
• Pavel Sláma, generální ředitel Datart International
• Miloslav Hlavsa, ředitel družstva Konzum Ústí nad Orlicí
„Porota vybírala představitele obchodů na základě osobnostních kritérií jako manažerský přístup, strategické myšlení, předvídavost a vůdčí osobnost. Hodnotila ale i inovativní přínos jednotlivých kandidátů v oblasti nákupu, prodeje, distribuce, marketingu či vztahu se zákazníky. Letošním vítězem v kategorii MasterCard Osobnost obchodu 2012 se stal Ondřej Fryc, pro kterého hlasovalo nejvíc odborníků,“ řekla Tereza Janková, marketingová ředitelka MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Porota ocenila zejména zrealizování dosud největší transakce na českém trhu a jednu z největších transakcí v internetovém obchodě celosvětově - prodej většinového podílu Netretail Holding společnosti MIH Allegro v létě 2012. Porota dále ohodnotila především předvídavost a inovativnost, které se odráží na celém profilu firmy. MALL.CZ neustále rozšiřuje sortiment o nové zboží a zlepšuje kvalitu logistiky
Nominovaní v kategorii MasterCard Osobnost obchodu 2012: Miloslav Hlavsa, Marek Liška (zastoupení Ondřeje Fryce), Zdeněk Juračka a předávající Richard Hindls, rektor VŠE
V kategorii MasterCard Inovace v obchodě 2012 porota nominovala tyto nejvýraznější inovace českých obchodníků:
• SPAR byl porotou oceněn jakožto průkopník a leader v zavádění bezkontaktních plateb. Platby PayPassem se od té doby staly platebním standardem.
• Tesco za službu online prodej a doručení zboží domů. On-line prodej zboží společnosti Tesco byl porotou ohodnocen jako projekt nejen inovativní, ale služba se vyznačuje i vysokou kvalitou.
• Síť prodejen Electro World byl porotou vyzdvižen díky úspěšné remodelizaci prodejen. Electro World se tak stal jedním z nejlepších nákupních prostředí v segmentu elektroniky.
„Porota hodnotila inovační projekty z oblastí platební technologie, distribuce, přístup ke klientům, péče o zákazníky a nabídka sortimentu. Nominovány byly 3 inovace. Nejvíc hlasů od účastníků konference Retail Summit získalo TESCO, kde porota ocenila především službu Online prodej a doručení zboží domů,“ dodala Tereza Janková.
(tz)