INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Výše průměrného dluhu po splatnosti se mezi firmami zvýšila. V roce 2012 si firmy u pohledávek do 200.000,-Kč průměrně dlužily 10.986 Kč, což je o 1.918 Kč více než v roce 2011. Vyplývá to z údajů inkasní agentury B4B Inkasso, která patří mezi tři největší v ČR. Údaje vychází z takřka 18 tis. případů, které firma v této kategorii v roce 2012 řešila. K inkasní agentuře obvykle míří pohledávky, jejichž splatnost vypršela před třemi a více měsíci. Obecně platí, že čím mladší pohledávka je, tím roste úspěšnost jejího vymožení.

Na platební morálku svých klientů si v Česku stěžuje stále více firem. Jak potvrzuje jednatel inkasní agentury B4B Inkasso Miroslav Rozbroj, firmy s využíváním inkasních agentur často váhají: „U mnohých společností panuje obava, že využitím inkasní agentury firma naruší vztahy se svým klientem. Prioritním zájmem naší firmy je naopak snaha nenarušit klientům obchodní vztahy. To znamená volit takové postupy vymáhání, aby o své zákazníky nepřicházeli. Velmi často se však stává, že firmy dlouho váhají a přicházejí za námi s pohledávkami starými i více než rok. I s těmi se dá pracovat, ale úspěšnost vymáhání bývá nižší než například u pohledávek starých 3 měsíce, kde vhodně zvoleným postupem vymáhání dosahujeme průměrně úspěšnosti ve výši 90 %.“

 

Trend, který vyplynul ze statistik inkasní agentury B4B Inkasso, není pro firmy právě uklidňující. Zatímco v roce 2011 byla výše průměrného dluhu u kategorie pohledávek do 200.000,- Kč mezi firmami 9.068 Kč, loni to bylo 10.986 Kč. To představuje nárůst o 21 %. Firma vychází z takřka 18 tis. řešených případů této kategorie. Podle Miroslava Rozbroje se v číslech objevil i další trend: „Stále více řešíme pohledávky v zahraničí. A to i v zemích, kde je zvyklost platit včas podstatně zažitější než u nás. Úspěšnost vymožení je za hranicemi stejná jako v Česku.“

 

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3