Americký fastfoodový řetězec Broaster Chicken plánuje vstup na český a slovenský trh. Pro rozvoj své sítě hledá výhradního zástupce. Fastfoody se tak budou muset potýkat s novou konkurencí.
Broaster Chicken je znám zejména pro své speciality z kuřecího masa. Ve Spojených státech amerických lze najít více než 10 tisíc restaurací této značky. V roce 2011 pak zahájila expanzi do Evropy, když otevřela první pobočku v Polsku. Na tamním trhu má v současné době celkem 6 provozoven. Kromě Česka hledá partnera, který ji bude exkluzivně zastupovat, také na Slovensku.
Český a slovenský fastfoodový trh není dle vedení společnosti Broaster Chicken nasycen a stále je zde místo pro další hráče. Proto chce společnost nabídnout firmám a investorům možnost spolupráce, a to na principu franchisingu. „Úkolem výhradního zástupce bude vybudovat síť restaurací pod značkou Broaster Chicken v rámci České republiky. K tomu získá kompletní podporu ze strany poskytovatele licence,” vysvětluje náležitosti spolupráce Atilla Sadik, majitel společnosti Etna Distribution, která zastupuje franchisový koncept Broaster Chicken v zemích střední a východní Evropy. „Vidíme v českém trhu potenciál na otevření až 150 provozoven. Důvodem je jednak podle nás poměrně nízká konkrence v oblasti fastfoodů, alei fakt, že vybudování provozoven naší značky je pětkrát levnější než u našich konkurentů,” doplňuje Atilla Sadik s tím, že koncept Broaster Chicken se hodí jak do malých provozoven typu Express, které fungují na principu drive-thru, tak i jako větší restaurace. Pobočky by se měly nacházet v městech s minimálním počtem obyvatel 50 tisíc.
Na českém franchisovém thu je právě oblast Gastronomie tou nejpopulárnější. „Jak vyplývá z Reportu o franchisingu společnosti PROFIT system franchise services, činil v posledních dvou letech podíl gastronomických konceptů na tuzemském franchisovém trhu 16 %,” říká Lenka Nováková, ředitelka odborného portálu Franchising.cz. Jak Nováková dále uvedla, v případě franchisového konceptu Broaster Chicken čeká na výhradního zástupce nemalá počáteční investice. Cena licence pro ČR činí 1,5 mil. EUR, přibližné náklady na zřízení jedné provozovny pak 150 tis. EUR.
Historie restaurací značky sahá až do roku 1954, kdy Tom Payne, Walter Blakely, Jerold Spates a Jack Vos zakládají společnost Broaster ve městě Beloit v americkém Wisconsinu. Firma se zprvu orientovala na prodej specializovaného technologického vybavení na přípravu jídel a postupně k ní připojila i výrobu ingrediencí. Tyto první kroky vedly postupně až k vytvoření sítě fastfoodů. Díky prvním restauracím začala firma se svým speciálně upravovaným kuřecím masem dobývat severoamerický trh.
Broaster Chicken, to je šťavnaté, chutné a jemné kuřecí maso podávané v křupavém těstíčku dle firemních receptur. Originální receptury a marinády, které dávají kuřecímu masu jedinečnou chuť, jsou přísně chráněny. Originální je i způsob přípravy, který je založen na tlakovém smažení. Díky univerzálnímu menu nabízí značka Broaster Chicken svým partnerům možnost zařadit do něj i produkty odpovídající chutím na lokálním trhu.
(tz)
|
|
m franchise services s.r.o. provozuje odborný portál Franchising.cz, který je jediným specializovaným portálem na franchising v ČR. Denně přináší články o podnikání pod cizí značkou, vyhledává franchisanty a nabízí zajímavé podnikatelské příležitosti. Portál je zdrojem informací i pro Slovenskou republiku, která zatím takto zaměřeným informačním portálem nedisponuje. Od roku 2012 společnost také vydává čtvrtletník Vlastní firma FRANCHISING, který je jediným volně prodejným magazínem o podnikání pod zavedenou značkou.
Společnost PROFIT system franchise services s.r.o. je řádným členem České asociace franchisingu.