INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V rámci plánovaného vyhodnocení systému tvůrčích producentských skupin, který byl v České televizi loni zaveden, dochází k personálním změnám na pozicích kreativních producentů. Jak bylo avizováno při jmenování vybraných kreativních producentů, personální i obsahové obsazení tvůrčích producentských skupin není neměnné.

Kromě programové strategie televize se řídí efektivitou a úspěšností navrhovaných projektů a také celkovou smysluplností v zaměření jednotlivých tvůrčích skupin. Po ročním fungování se vedení televize dohodlo na ukončení působení v pozicích kreativních producentů s Josefem Prouzou, Antonínem Tršem, Davidem Jungmannem a Danielem Tučkem. Nadále bude Česká televize pracovat se sedmnácti kreativními producenty.

„Ukazuje se, že systém tvůrčích producentských skupin tak, jak byl zamýšlen, funguje. Jednotliví kreativní producenti přicházejí s návrhy nových projektů, které prezentují programové radě. V průběhu roku jsme schválili mnoho zajímavých a originálních projektů, které najdou své místo na obrazovce České televize v následujících sezónách. Díky principu vzájemné konkurence jednotlivých skupin se průběžně také ukazuje, které z nich najdou své uplatnění a právo na existenci ve skladbě tvůrčích skupin a u kterých naopak zjistíme, že svým zaměřením potřeby České televize nenaplňují,“ řekl generální ředitel České televize Petr Dvořák.

V tomto ohledu své uplatnění v systému tvůrčích producentských skupin České televize nenacházejí Tvůrčí producentská skupina (TPS) tvorby pro národnostní, etnické a jiné menšiny Davida Jungmanna, TPS zábavné tvorby Josefa Prouzy, TPS alternativní publicistiky a dokumentaristiky Antonína Trše a TPS pro debuty a začínající autory Daniela Tučka. „Dospěli jsme k závěru, že alternativní publicistiku a dokumenty, pořady pro menšiny nebo práci se začínajícími autory zahrnují do svých aktivit i jiné tvůrčí skupiny, a není tedy potřeba mít samostatné tvůrčí skupiny pro to určené,“ vysvětlil ředitel vývoje pořadů a programových formátů Jan Maxa a dodal: „Rád bych kolegům poděkoval za odvedenou práci a popřál vše dobré v jejich dalších profesních krocích.“ Josef Prouza, David Jungmann a Daniel Tuček ukončí své působení v roli kreativních producentů ke konci měsíce, Antonín Trš se vrátí do své původní pozice vedoucího dramaturga v centru publicistiky a dokumentární tvorby ČT.

Se začátkem letošního roku byl nově zaveden systém půlročního hodnocení kreativních producentů, jehož součástí je i finanční motivace jednotlivých producentů. Cílem je prohloubení efektivity současného nastavení a rozšíření možnosti odměňovat úspěšné prosazování nových a kvalitních programových formátů, které budou naplňovat vize České televize o moderní, atraktivní veřejnoprávní službě.

Tvůrčí producentské skupiny jsou základním stavebním kamenem procesní a organizační změny v oblasti původní tvorby České televize tak, jak byla představena v kandidátském projektu Petra Dvořáka. Koncepce je založena na důsledném oddělení role televize jako producenta vlastní tvorby a role televize jako vysílatele při využití producentského systému, který je podobný modelu BBC a zároveň vychází z principů, na jakých byla Česká televize postavena před rokem 2002.

V průběhu loňského roku, kdy byl systém tvůrčích producentských skupin zaveden, schválila programová rada do realizace celkem 297 projektů. Více než 50 % z nich tvořily dokumenty, z 18 % to byla zábava a 15 % tvořila hraná tvorba. Divadlo, hudba a balet se podílely 13 % a po 1 procentu měly animovaná tvorba a pořady pro děti. Co se týče vložených prostředků, nejvíce investovala Česká televize do hrané tvorby (66%), do dokumentů (17%) a do zábavní tvorby (11%).

V letošním roce se zatím (ke dni 19. 2. 2013) schválilo 65 nových programových projektů v celkové hodnotě více než 185 milionů korun. Téměř 50 % to byly investice do hrané tvorby, zábavní pořady zatím získaly 38% podíl. 

Stávající kreativní producenti Tvůrčích producentských skupin ČT:

Patrick Diviš: TPS náboženské tvorby

Čestmír Kopecký: TPS multižánrové tvorby

Petr Kubica: TPS společenské publicistiky a dokumentaristiky

Jan Lekeš: TPS solitérní dramatické tvorby

Petr Mühl: TPS zábavné tvorby

Alena Müllerová: TPS vzdělávacích pořadů a nových formátů

Kateřina Ondřejková: TPS multižánrové tvorby v TS Ostrava

Lenka Poláková: TPS publicistiky a dokumentární tvorby v TS Ostrava

Michal Reitler: TPS hrané a zábavné tvorby

Vítězslav Sýkora: TPS hudební tvorby

Martina Šantavá: TPS společenské publicistiky a dokumentaristiky

Ondřej Šrámek: TPS divadelní tvorby

Jan Štern: TPS seriálů a cyklické dramatiky

Josef Viewegh: TPS seriálů a cyklické dramatiky

David Ziegelbauer: TPS dramatické tvorby v TS Brno

Kamila Zlatušková: TPS multižánrové tvorby v TS Brno

Barbara Johnsonová: TPS dětské tvorby

Kromě výše uvedených kreativních producentů, kteří vedou své Tvůrčí producentské skupiny, pracují v ČT ještě další kreativní producenti se zodpovědností za konkrétní oblast vlastní tvorby a spolupráce s autory. Je to například Andrea Majstorovičová, kreativní producentka pro aktuální publicistiku, Tomáš Baldýnský, kreativní producent pro filmové projekty, a další kreativní producenti, pověření prací na konkrétních projektech.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3