INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V rámci plánovaného vyhodnocení systému tvůrčích producentských skupin, který byl v České televizi loni zaveden, dochází k personálním změnám na pozicích kreativních producentů. Jak bylo avizováno při jmenování vybraných kreativních producentů, personální i obsahové obsazení tvůrčích producentských skupin není neměnné.

Kromě programové strategie televize se řídí efektivitou a úspěšností navrhovaných projektů a také celkovou smysluplností v zaměření jednotlivých tvůrčích skupin. Po ročním fungování se vedení televize dohodlo na ukončení působení v pozicích kreativních producentů s Josefem Prouzou, Antonínem Tršem, Davidem Jungmannem a Danielem Tučkem. Nadále bude Česká televize pracovat se sedmnácti kreativními producenty.

„Ukazuje se, že systém tvůrčích producentských skupin tak, jak byl zamýšlen, funguje. Jednotliví kreativní producenti přicházejí s návrhy nových projektů, které prezentují programové radě. V průběhu roku jsme schválili mnoho zajímavých a originálních projektů, které najdou své místo na obrazovce České televize v následujících sezónách. Díky principu vzájemné konkurence jednotlivých skupin se průběžně také ukazuje, které z nich najdou své uplatnění a právo na existenci ve skladbě tvůrčích skupin a u kterých naopak zjistíme, že svým zaměřením potřeby České televize nenaplňují,“ řekl generální ředitel České televize Petr Dvořák.

V tomto ohledu své uplatnění v systému tvůrčích producentských skupin České televize nenacházejí Tvůrčí producentská skupina (TPS) tvorby pro národnostní, etnické a jiné menšiny Davida Jungmanna, TPS zábavné tvorby Josefa Prouzy, TPS alternativní publicistiky a dokumentaristiky Antonína Trše a TPS pro debuty a začínající autory Daniela Tučka. „Dospěli jsme k závěru, že alternativní publicistiku a dokumenty, pořady pro menšiny nebo práci se začínajícími autory zahrnují do svých aktivit i jiné tvůrčí skupiny, a není tedy potřeba mít samostatné tvůrčí skupiny pro to určené,“ vysvětlil ředitel vývoje pořadů a programových formátů Jan Maxa a dodal: „Rád bych kolegům poděkoval za odvedenou práci a popřál vše dobré v jejich dalších profesních krocích.“ Josef Prouza, David Jungmann a Daniel Tuček ukončí své působení v roli kreativních producentů ke konci měsíce, Antonín Trš se vrátí do své původní pozice vedoucího dramaturga v centru publicistiky a dokumentární tvorby ČT.

Se začátkem letošního roku byl nově zaveden systém půlročního hodnocení kreativních producentů, jehož součástí je i finanční motivace jednotlivých producentů. Cílem je prohloubení efektivity současného nastavení a rozšíření možnosti odměňovat úspěšné prosazování nových a kvalitních programových formátů, které budou naplňovat vize České televize o moderní, atraktivní veřejnoprávní službě.

Tvůrčí producentské skupiny jsou základním stavebním kamenem procesní a organizační změny v oblasti původní tvorby České televize tak, jak byla představena v kandidátském projektu Petra Dvořáka. Koncepce je založena na důsledném oddělení role televize jako producenta vlastní tvorby a role televize jako vysílatele při využití producentského systému, který je podobný modelu BBC a zároveň vychází z principů, na jakých byla Česká televize postavena před rokem 2002.

V průběhu loňského roku, kdy byl systém tvůrčích producentských skupin zaveden, schválila programová rada do realizace celkem 297 projektů. Více než 50 % z nich tvořily dokumenty, z 18 % to byla zábava a 15 % tvořila hraná tvorba. Divadlo, hudba a balet se podílely 13 % a po 1 procentu měly animovaná tvorba a pořady pro děti. Co se týče vložených prostředků, nejvíce investovala Česká televize do hrané tvorby (66%), do dokumentů (17%) a do zábavní tvorby (11%).

V letošním roce se zatím (ke dni 19. 2. 2013) schválilo 65 nových programových projektů v celkové hodnotě více než 185 milionů korun. Téměř 50 % to byly investice do hrané tvorby, zábavní pořady zatím získaly 38% podíl. 

Stávající kreativní producenti Tvůrčích producentských skupin ČT:

Patrick Diviš: TPS náboženské tvorby

Čestmír Kopecký: TPS multižánrové tvorby

Petr Kubica: TPS společenské publicistiky a dokumentaristiky

Jan Lekeš: TPS solitérní dramatické tvorby

Petr Mühl: TPS zábavné tvorby

Alena Müllerová: TPS vzdělávacích pořadů a nových formátů

Kateřina Ondřejková: TPS multižánrové tvorby v TS Ostrava

Lenka Poláková: TPS publicistiky a dokumentární tvorby v TS Ostrava

Michal Reitler: TPS hrané a zábavné tvorby

Vítězslav Sýkora: TPS hudební tvorby

Martina Šantavá: TPS společenské publicistiky a dokumentaristiky

Ondřej Šrámek: TPS divadelní tvorby

Jan Štern: TPS seriálů a cyklické dramatiky

Josef Viewegh: TPS seriálů a cyklické dramatiky

David Ziegelbauer: TPS dramatické tvorby v TS Brno

Kamila Zlatušková: TPS multižánrové tvorby v TS Brno

Barbara Johnsonová: TPS dětské tvorby

Kromě výše uvedených kreativních producentů, kteří vedou své Tvůrčí producentské skupiny, pracují v ČT ještě další kreativní producenti se zodpovědností za konkrétní oblast vlastní tvorby a spolupráce s autory. Je to například Andrea Majstorovičová, kreativní producentka pro aktuální publicistiku, Tomáš Baldýnský, kreativní producent pro filmové projekty, a další kreativní producenti, pověření prací na konkrétních projektech.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3