Přemýšlíte nad vlastním podnikáním, ale zároveň se obáváte podnikatelských rizik, která vám berou nadšení pro věc? Ať už si chcete otevřít třeba kosmetické studio, kavárnu nebo fitness, můžete sáhnout po osvědčeném modelu, který nabízí franšízing.
Okamžitě získáte výhodné startovací podmínky pro rozjezd vašeho byznysu a nebudete muset začínat na „zelené louce.“ Zkrátka postavíte své podnikání na nápadu, který již vyzkoušel a prověřil někdo jiný. Staňte se součástí známé značky
Franšízing je jednoduchý a osvědčený finanční model. V podstatě si necháte vystavět podnikání na klíč. Koupíte si licenci na známou, zavedenou značku i vyzkoušené obchodní postupy, které majitel licence budoval mnoho let. Ihned získáte podporu silného partnera v oboru, jeho know-how, zajímavé postavení na trhu, atraktivní image, logo, marketingový servis a veškeré poradenství, které zahrnuje i asistenci při výběru vhodné lokality.
Získejte hotové zákazníky, kteří vědí, co chtějí
„Kosmetické studio, fitness, kavárna, restaurace nebo jakýkoliv jiný podnik se bez podpory silného partnera buduje těžko. Znám případy začínajících podnikatelů, kteří sice měli peníze na rozjezd, ale chyběly jim například znalosti o konkurenčním prostředí, nevěděli, jak stanovit ceny služeb nebo jak přilákat zákazníky. Několik z nich skončilo krachem a dluhy splácejí dodnes. S franšízou přijdete k hotovému a vyhnete se nejistému podnikatelskému přešlapování v začátcích,“ říká Petr Kořínek, ředitel franšízingové sítě fitcenter Expreska.
Díky silné značce a marketingové podpoře v zádech si rovněž snadněji udržíte zájem vašich hostů, kteří se k vám budou vracet. Franšízová síti fitcenter Expreska patří mezi příklady úspěšných a zároveň dostupných možností získání franšízy. Pořízení licence a vstupní podmínky se pohybují ve výši 100.000 korun, na rozdíl od velkých řetězců, například rychlého občerstvení, kde pro obdržení licence potřebujete miliony. I z tohoto důvodu je Expreska úspěšná a v České republice má nyní již přes 30 poboček.
Postarejte se o slevy od dodavatelů
Výhody franšízingového podnikání potvrzuje i Jan Janák, majitel české sítě kaváren značky CrossCafe, která je na tomto konceptu rovněž postavena. „Franšízing je způsob podnikání, který je vhodný pro malé a střední podnikatele. Nejenže budete mít podnik s prověřeným konceptem, ale získáte rovněž výhodnější ceny od dodavatelů, které umí vyjednat jen velký obchodní řetězec. Využijete finančních úspor ze zvýšeného odběru a budete mít přístup k širokému spektru produktů, jejichž kvalitu i výhodnou cenu vám ohlídá obchodní partner nebo vlastník značky. Ušetřený čas pak budete moci věnovat každodennímu provozování vašeho podniku a jeho rozvoji. Jednou vymyšlené prodáte stokrát.“
Co k podnikání potřebujete?
Pro získání licence na známou a zavedenou značku budete potřebovat vstupní kapitál na rozjezd vlastního podniku. Ceny se různí, ale začínají na desítkách tisíc korun. Dále počítejte s platbou franšízingových poplatků z obratu, které se pohybují kolem tří procent. Vedle základního kapitálového jištění se vám budou hodit zkušenosti z oboru, kde chcete podnikat, osobní angažovanost a základní manažerské schopnosti.
(tz)