LEO Express bilancuje první kvartál svého provozu. Zatímco leden byl nejslabší, během března zaznamenal rekordní nárůst nových cestujících o několik desítek tisíc. Průměrná obsazenost se nyní pohybuje kolem 70%.
"Od začátku roku jednoznačně rosteme v obsazenosti, v březnu jsme odvezli o 25 % více zákazníků než v únoru,“ řekl Leoš Novotný, CEO společnosti LEO Express, a dodal: „Ve špičkách proto nasazujeme zdvojené soupravy, které mají ve srovnání s Pendolinem či Regiojetem největší kapacitu na trase Praha-Ostrava.“ Během špičky jsou třídy Business a Premium vyprodané a základní třída Economy je obsazená z 90 %.
Čtvrtletní bilance také porovnává rychlost spuštění plného provozu. Zatímco LEO Expressu trvalo dva měsíce, aby se vypořádal s nástrahami spuštění, RegioJet i Pendolino potřebovali téměř rok, aby uvedli všechny své soupravy do plného provozu. Podobná časová náročnost je patrná i v zahraničí, kdy například německému dopravci HKX trvalo kompletní spuštění dva roky stejně jako v Itálii společnosti NTV.
Na rekordní březen mělo vliv nejen cestování spojené s Velikonocemi, ale také vysoká spokojenost zákazníků, kteří se vracejí: „Z výzkumu, který jsme si nechali realizovat, vyplynulo, že celých 85 % našich zákazníků je spokojeno s našimi službami. Co je, ale ještě cennější je skutečnost, že procento nespokojených zákazníků je nula, “ řekl Leoš Novotný.
Z vyhodnocení prvního kvartálu plného provozu také vyplynulo, že nejsilnějším prodejním dnem je pondělí. Nejvytíženější jsou odpolední páteční spoje, které jsou vyprodané už během středy. Mezi cestujícími převažují muži o 16% a od začátku roku si všichni cestující objednali přes 43 000 teplých nápojů, v oblíbenosti vede klasické preso.
(tz)