Značka SUBWAY® je nejhodnotnější značkou mezi fast-foodovými řetězci. Její hodnota navíc rychle roste. Od roku 2006 to je více než padesátkrát. Jen loni to bylo o 12 procent na téměř 17 milionů dolarů. Vyplývá to ze dvou nedávno zveřejněných studií v USA. V Česku značka proslulá svými sendviči provozuje prostřednictvím franchisantů 11 restaurací a letos chce otevřít čtyři další. Celkově má značka SUBWAY®ve více než 100 zemích světa téměř 40.000 restaurací.
"Výsledky těchto prestižních studií jsou určitě důležité nejen pro naši společnost, ale především pro naše franchisové partnery. Ti mohou ze sílící pozice a hodnoty značky SUBWAY® významně profitovat. To je mimo jiné jeden z důležitých faktorů při rozhodování franchisantů o tom, pro kterou franchisovou síť se rozhodnou," uvedl Martin Princ, manažer rozvoje sítě SUBWAY® ve střední a východní Evropě.
Podle letošní studie Harris Poll EquiTrend® Rankings, která porovnává hodnotu značek v USA, je značka SUBWAY® nejhodnotnější v kategorii fast-foodů. Podle dalšího prestižního indexu BrandZ TOP 100, který nedávno zveřejnila společnost Millward Brown, hodnota značky SUBWAY® v porovnání s ostatními fast-foody roste nejrychleji. Meziročně její hodnota vzrostla o 12 procent na téměř 17 milionů amerických dolarů (asi 340 milionů korun). Značka SUBWAY® podle tohoto žebříčku vykazuje od jeho prvního zveřejnění v roce 2006 největší nárůst hodnoty, a to celkově o 5145 procent. Za úspěchem stojí především její vysoké hodnoty relevance a významné odlišnosti, které značku vymezují z řady jejích konkurentů, píše se ve studii.
Loni značka SUBWAY® otevřela v Česku čtyři restaurace, stejný počet plánuje i letos. Růst se přitom netýká pouze Česka, ale i dalších zemí střední a východní Evropy. "V Rumunsku jsme loni otevřeli 13 restaurací, v Rusku dokonce více než 100. Nově jsme také vstoupili na dva nové trhy, do Gruzie a Slovinska," uvedl Martin Princ.
Za celý loňský rok otevřela síť SUBWAY® v Evropě 564 nových restaurací. Celkem jich zde provozuje téměř 3750. Celosvětově značka loni otevřela na 2500 a má jich již přes 39.000 ve 102 zemích světa.
· SUBWAY® je s více než 39.000 restaurací ve 102 zemích největším fast-foodovým řetězcem světa v počtu otevřených restaurací.
· SUBWAY® je také největším franchisovým řetězcem orientovaným na prodej dlouhých sendvičů na světě. Všechny provozovny SUBWAY® jsou provozovány na základě franchisové licence.
· V celkem 18-ti zemích světa je řetězec největším na trhu co do počtu otevřených restaurací
· SUBWAY® byl založen v roce 1965 v USA ve městě Milford Fredem DeLucou a Dr. Peterem Buckem. Toto partnerství započalo cestu, která umožnila tisícům lidí postavit se na vlastní nohy a být úspěšnými při vlastním podnikání.
· SUBWAY® je registrovanou značkou
· Pro více informací o značce SUBWAY® najdete na webu www.subway.com.
(tz)