INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Jak vypada vykradeni zdroj foto NextKrádeže vloupáním přinášejí podnikatelům každoročně stamilionové škody na majetku. V loňském roce způsobili zloději nejvíce starostí majitelům obchodů, restaurací a hostinců, jak ukazují policejní statistiky. „Lákavé jsou dále kanceláře malých nebo středních firem a ušetřeny nejsou ani soukromé ordinace lékařů,“ podotýká odborník na zabezpečení Ivan Pavlíček.

Krádeže s fatálními následky pro firmy

Podnikatelé riziko vloupání často podceňují. Následky přitom mohou být fatální. Netýká se to přitom jen odcizené hotovosti, drahé elektroniky a různých cenností. „Nevyčíslitelnou ztrátu představují citlivé informace uložené v ukradeném počítači nebo notebooku. Tato ztracená data mohou znatelně zpomalit fungování některých firemních procesů nebo být využita pro konkurenční boj. Pachatelé mají zájem také o doklady, razítka, tiskopisy, které nezřídka zneužívají k páchání další trestné činnosti, k zakládání falešných podniků nebo provádění neoprávněných finančních transakcí,“ upozorňuje Ivan Pavlíček z firmy NEXT, odborník na zabezpečení firem i domácností.

Kde jsou firmy nejzranitelnější

Z hlediska vloupání patří mezi nejohroženější obchody s prosklenými výlohami, které nejsou chráněné bezpečnostní mříží nebo ochrannou fólií. Totéž platí pro nezabezpečené kanceláře, restaurace a hostince, kam se zloději obvykle dostávají tak, že rozbijí okenní tabuli, navrtají rám okna nebo vylomí zámkovou vložku dveří. „Pro firmy je nejefektivnější kombinace mechanického zabezpečení s elektronickými bezpečnostními systémy – například detektory, které registrují narušení prostoru, otevření dveří, oken, vrtání či řezání trezoru. Vhodné je také použití bezpečnostních kamer,“ doporučuje odborník na zabezpečení Ivan Pavlíček.

Soukromé ordinace jako magnet na zloděje

Vloupaček nejsou ušetřené ani soukromé lékařské ordinace, kde se zloději s oblibou zaměřují na krádeže drobné elektroniky. V hledáčku mají také léky, které lze použít na výrobu drog, dále recepty a injekční stříkačky. Zloději neváhají zdevastovat celou ordinaci sprejem a poškodit drahé lékařské přístroje, které obvykle bývají bez příslušných certifikátů na černém trhu neprodejné. „Na trhu jsou přitom dostupné elektronické i mechanické technologie, které umí řádění zlodějů zabránit nebo v nejhorším případě znesnadnit. Instalace těchto systémů nevyžaduje žádný stavební zásah, který by potřeboval povolení majitele. Mnohá bezpečnostní zařízení jsou navíc mobilní, což ocení především ti lékaři, kteří provozují ordinace v nájemních prostorách,“ uzavírá Ivan Pavlíček z firmy NEXT.

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3