INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Stále více firem na českém trhu zjišťuje, že odvětví, v němž působí, není nafukovací, a chtějí-li dále růst, musí se poohlížet v jiných oborech. Zejména společnostem, které mají rozsáhlé portfolio maloobchodních zákazníků, se přímo nabízí myšlenka, zda by pro ně nemohly dělat i něco jiného, nabídnout jim více či méně související výrobek nebo službu. Podle průzkumu, který provedla poradenská společnost PwC Česká republika mezi generálními řediteli významných firem působících na českém trhu, čtvrtina (24 %) letos hodlá do nového odvětví vstoupit nebo do něj právě vstupuje.

Příležitosti na trhu nalezly ale i specializované výrobní podniky, které mají volné produkční kapacity. Místo toho, aby prodaly volné haly nebo stroje, pro které nemají využití v rámci svého výrobního programu, zjistily, že své zkušenosti a zdroje mohou uplatnit v příbuzném, ale třeba i úplně odlišném odvětví ekonomiky.

 „Maloobchodní řetězce prodávající půjčky, zájezdy nebo telefonní volání. Sázkové terminály přijímající nejen tipy na šťastná čísla, ale umožňují platby za elektřinu, telefon nebo třeba koupi lístku na koncert. To je ale teprve začátek. Společnosti se snaží maximálně vytěžit své kapacity a zároveň rozložit riziko svého podnikání pro případ, že by některý segment začal stagnovat. Podíváme-li se na firmy v rukou českých podnikatelů, pak letos chystá vstup do nového odvětví dokonce třetina,“ řekl Jiří Moser, řídicí partner PwC Česká republika.

 Dvě pětiny oslovených firem plánuje vejít do nového odvětví s inovací či odlišným modelem oproti firmám, které v odvětví již působí. Zejména v oblasti maloobchodních služeb to byly moderní informační a komunikační technologie, které firmám umožnily proniknout do nové oblasti podnikání. Není to ale jen maloobchod, celkem 90 % firem napříč odvětvími, které vstupují do nového oboru podnikání, zmínilo, že jim byl tento vstup umožněn právě díky některé z moderních technologií.

 „Mobilní a vysokorychlostní internet a technologie, které umožňují firmám získávat a analyzovat poměrně detailní informace o jejich zákaznících a následně na jejich základě vytvářet cílené nabídky – to jsou moderní technologie, které firmám nejčastěji umožňují vstup do nových odvětví. Chtějí-li z nich vytěžit maximum, musí se přizpůsobit chování svých zákazníků, pro které se tyto technologie staly součástí jejich života. To vyžaduje i významnou změnu firemní kultury,“ upozornil Jiří Moser. 

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3