INEKON GROUP založil v Číně novou Joint Venture společnost Tong Hao Railway Vehicles Corp. (THRV) se základním kapitálem bezmála 1,1 miliardy korun (40 mil. €). Nová společnost vznikla v partnerství se státní firmou China Railway Signal and Communication Corp. (CRSC) a firmou Xiangtan Elektric Manufacturing Group Corp. (XEMC), se kterou INEKON GROUP již dlouhodobě spolupracuje. Majoritním vlastníkem bude firma CRSC s 66 %. INEKON GROUP společně s XEMC budou mít shodný podíl 17 %. Předmětem podnikání nové společnost THRV bude výroba a prodej nízkopodlažních tramvají Superior Plus.
„Založením společnosti THRV se nám otevírá obrovský potenciál čínského trhu. V Číně je 80 měst s více než 5 miliony obyvatel. Zavedení tramvajové dopravy je pro ně dalším logickým krokem v boji proti automobilovým zácpám,“ řekl Josef Hušek, předseda správní rady a statutární ředitel společnosti INEKON GROUP, a. s., a dodal: „Zdejší trh nám nabízí nejen obrovský potenciál odbytu, ale i možnost výroby za nižší náklady. Ve státní společnosti CRSC jsme získali silného partnera, který ze své pozice dokáže efektivně obchodovat na celém čínském trhu a jednotlivým městům může dokonce pomoci i s financováním. Již v září tohoto roku se společnost THRV zúčastní prvního tendru na dodání 25 tramvají Superior Plus.“
Prvním krokem INEKON GROUP v rámci nově vzniklé společnosti THRV bude úprava prototypu tramvaje Superior Plus, který v loňském roce vyvinul ve spolupráci s firmou XEMC pro evropský trh. V navazující sériové produkci bude česká společnost provádět celkovou supervizi výroby. V současné době připravuje INEKON GRUOP také kompletní dokumentaci na výstavbu nového výrobního závadu s kapacitou až 500 kusů tramvají ročně. „Při průměrné ceně jedné soupravy téměř 55 milionů korun (2 mil.€) můžeme očekávat tržby až ve výši 27,5 miliardy korun (1 mld. €),“ informoval J. Hušek.
Vozy Superior Plus jsou 34m dlouhé, kompletně nízkopodlažní a disponují otočnými podvozky, které jsou šetrné ke kolejovým tratím. Mohou být rovněž vybaveny inovativním napájením z akumulátorů a díky tomu být zčásti nezávislé na trakčním vedení. Čínská verze je navíc obousměrná i oboustranná. Řídící kabina se tedy nachází na obou koncích vozidla a dveře pro cestující jsou umístěny po obou stranách.
(tz)