Ruský výrobce letadel Technoavia podepsal desetiletou smlouvu o odběru motorů H80 a spolupráci se společností GE Aviation. Motory budou použity v nově navrženém ruském letounu Rysačok, dvoumotorovém, desetimístném letounu pro všeobecné využití, který bude sloužit zejména pro potřeby ruských škol civilního letectví. Technoavia podepsala kontrakt na odběr motorů pro 30 letounů, na dalších 30 má podle smlouvy opci.
Smlouva uzavřená mezi společnostmi Technoavia a GE Aviation zahrnuje též spolupráci na certifikaci motoru, instalaci, servis a podporu pro produkty GE v Rusku.
„V GE jsme velmi rádi, že můžeme uzavřít partnerství se společností Technoavia, která bude jako první nabízet naše motory H80 na ruském trhu,” prohlásil Paul Theofan, prezident a výkonný ředitel GE Aviation’s Business & General Aviation Turboprops. „Motory M601 byly upraveny pro ruský trh a dodnes jich zde slouží přes 250. Těšíme se, že se toto nové partnerství se společností Technoavia bude dále rozvíjet.”
Technoavia plánuje dokončení certifikace letounu Rysačok s motorem H80 od GE do konce roku 2011. První let Rysačoku se uskutečnil v prosinci 2010, kdy byl letoun osazen motory M601. Rysačok bude víceúčelový letoun používaný pro přepravu osob, nákladu, pro lékařský transport apod. Letoun Rysačok bude vyráběn závodem v Samaře, počáteční plánovaná výrobní kapacita je až 12 letounů ročně.
Vědecko-obchodní společnost Technoavia sídlí v Moskvě a specializuje se na vývoj malých letadel a modernizaci stávajících modelů. Společnost byla založena v roce 1992 a za dobu své existence již navrhla a uvedla do výroby přes sedm typů letounu.
Společnost GE Aviation’s Business & General Aviation Turboprops má v provozu po celém světě přes 1600 motorů M601, které společně nalétaly více než 17 milionů letových hodin na 30 typech letounů. Motor H80 pokračuje v letových testech na letounu Thrush 510G. Motor právě prochází certifikačním testováním a po jeho dokončení bude používán ve všeobecném a obchodním letectví i na zemědělských aplikacích. Motor H80 kombinuje elegantní a robustní design motoru M601 s 3D aerodynamickými technikami GE a vyspělými materiály vyvinutými společností GE. Výsledkem je výkonnější, úspornější a odolnější motor, který má bezúdržbové trysky a u něhož není zapotřebí provádět inspekci horkých částí. Motor H80 se vyznačuje podstatně lepším výkonem při startu v horkém počasí a vyšší rychlostí ve vyšších letových hladinách, díky čemuž bude moci L410 působit i na jiných místech než doposud. Motor H80 bude mít také delší servisní interval - 3600 hodin nebo 6600 cyklů mezi generálními opravami. H80 nabídne i možnost jednočinného nebo dvoučinného regulátoru vrtule, takže zákazník si může sám typ vrtule vybrat.
O společnosti GE Aviation:
GE Aviation, divize společnosti GE (NYSE: GE), je přední světový výrobce proudových a turbovrtulových motorů, komponentů a integrovaných systémů pro komerční, vojenské, obchodní a obecné letectví. GE Aviation zajišťuje své služby prostřednictvím globální servisní sítě. Více informací najdete na www.ge.com/aviation a http://facebook.com/GEBGA a YouTube na http://www.youtube.com/user/GEAviation. Aktuální informace můžete také sledovat prostřednictvím http://twitter.com/GEAviation
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.