INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
logoDT_barevneDial Telecom, a.s., přední český poskytovatel telekomunikačních služeb, navýšil tržby v roce 2010 o 97,16 % a zisk před zdaněním o 92 %. Výrazně tak expandoval v roce, kdy většina ostatních operátorů klesala či stagnovala. Výnosy z prodeje datových a hlasových služeb dosáhly 850,7 mil. Kč a zisk před zdaněním 35,8 mil. Kč. DT-rust-vynosu-v-letech-JPG-NAHLEDDial Telecom totiž získal v roce 2010 řadu velkých zákazníků (Alza.cz, Radio Free Europe ad.), akvizoval část firmy Master Internet, ale i divestoval prodejem slovenského Dial Telecomu a částí své firmy VOLNÝ a. s. Také z Volného převedl výnosy z některých služeb a zákazníků.

„Rok 2010 byl pro společnost Dial Telecom rokem velmi úspěšným. Orientace akciové společnosti na segment komerčních a velkoprodejních zákazníků přešla v cíl převzít v rámci skupiny Dial Telecom od společnosti VOLNÝ, a. s., tuto skupinu zákazníků a zajišťovat pro skupinu služby spojené s infrastrukturou. Sloučení s odštěpným závodem společnosti VOLNÝ a akvizice velkoprodejních aktivit společnosti Master Internet přispěly k nárůstu obratu na dvojnásobek," řekl Zdeněk Sivek, předseda představenstva Dial Telecom, a. s. „Nabíhající úspory z velikosti se začaly pozitivně projevovat od podzimu 2010 a největší finanční přínos lze očekávat letos," dodal Zdeněk Sivek.

DT-rozlozeni-vynosu-2010-JPG-NAHLEDTakřka dvojnásobný meziroční nárůst

Výnosy z prodeje služeb a zboží společností Dial Telecom dosáhly v roce 2010 celkem 850,692 mil. Kč, což je oproti roku předcházejícímu nárůst o 97,16 % (431,483 mil.). Podobně na tom jsou i hodnoty provozního zisku s odpisy, které v roce 2009 činily 89,256 mil. Kč a v loňském roce pak 161,267 mil. Kč, zde jde o 80,67 % navýšení.

Zisk před zdaněním však doznal o něco vyššího procentuelního rozdílu, a sice 92,04 %. Z předloňských 18,6DT-detailni-rozlozeni-vynosu-2010-JPG-NAHLED46 mil. vyšplhal na aktuálních 35,809 mil. Kč.

Zázemí Dial Telecomu se rozšířilo i v oblasti lidských zdrojů, oproti roku 2009 (95 zaměstnanců) zde pracovalo k 31. 12. 2011 už 129 zaměstnanců.

Nejvýnosnější je trh datových služeb

Z pohledu společnosti Dial Telecom je nejvýznamnější trh datových služeb, z něhož pochází 59 %* tržeb společnosti. Díky dalším velkým investicím do přenosových technologií jak na metropolitní síti v Praze, tak na národní síti v ČR, byl Dial Telecom schopen realizovat zakázky na optické síti v nových lokalitách (především optická síť v Praze) a dále na národní síti v ČR.

Nárůst obratu u Dial Telecomu patrný i přes stagnující trend u datových služeb, který je také podpořen poklesem cen na trhu s konektivitou do světového internetu, poklesem cen přenosových kapacit na páteřních i přístupových sítích a také efektem konsolidace trhu.

Portfolio výnosů ze služeb v letech 2009 a 2010

v tis. Kč 2009 2009 2010 2010

Hlasové služby 58 262 14 % 333 072 39 %

Datové služby 197 556 46 % 277 760 33 %*

Internet 162 385 38 % 223 487 26 %*

Ostatní 13 280 3 % 16 373 2 %

CELKEM tržby 431 483 100 % 850 692 100 %

Výnosy z prodeje datových a hlasových služeb dosáhly celkem 850,7 mil. Kč, z toho datové služby a internet 501,2 mil. Kč, hlasové služby 333,1 mil. Kč a ostatní obchodní případy 16,4 mil. Kč. Oproti roku 2009, kdy Dial Telecom realizoval srovnatelné výnosy ze služeb ve výši 431,5 mil. Kč, jde o navýšení o 419,2 mil. Kč, tedy o 97,1 %.

Výnosy z hlasových služeb dosáhly v roce 2010 celkem 333,1 mil. Kč, a šlo tak o navýšení o 274,8

mil. Kč oproti roku 2009, kdy tržby dosáhly 58,3 mil. Kč. Tento ohromný růst je především zapříčiněn akvizicí služeb jako Interconnect a ATX ze společnosti VOLNÝ, a. s.

Výnosy ze služeb poskytování datových služeb a internetu dosáhly 501,2 mil. Kč, což je zvýšení o 39,2 % oproti roku 2009, kdy výnosy dosáhly 359,9 mil. Kč.

Menšina velkoobchodních klientů tvoří téměř 60 % výnosů

Co se týká počtu klientů, měla společnost Dial Telecom k 31. 12. 2010 celkem 2 638 klientů, z toho 2 357 zákazníků korporátního oddělení a 281 velkoobchodních zákazníků. Tento poměr však nevystihuje rozložení výnosů. Ten činil v prosinci 2010 celkem 40,8 % výnosů z prodeje služeb firemním klientům a 57,7 % velkoobchodním. Zbytek, 1,5 % výnosů, jsou ostatní prodeje společnosti. Tento nepoměr je způsoben mnohem vyšší průměrnou hodnotou zakázky na velkoprodejním trhu oproti trhu firemnímu.

Jaký bude další vývoj trhu?

Trh v České republice dostává jiný rozměr. Mobilní operátoři, kteří doposud fixní sítě nerozvíjeli tak agresivně, si uvědomili, že pro budoucí udržení výnosů z mobilních služeb budou potřebovat nabízet komplexní řešení včetně služeb fixních sítí. To skýtá pro Dial Telecom pozitivní efekt – jako majitel národní a částečně mezinárodní sítě v kombinaci s metropolitními sítěmi je preferovaným dodavatelem infrastruktury pro mobilní operátory. Mobilní operátoři se dají označit za nejnáročnější zákazníky s vysokými požadavky na SLA. Národní síť Dial Telecomu je z velké části uložena kolem plynovodů, a je tak právě z hlediska bezpečnosti a spolehlivosti považována za jednu z nejlépe zajištěných.

„Možnou odpovědí na směrování klíčových telekomunikačních služeb mezi komodity je využití akvizičních příležitostí, které rychle se vyvíjející trh nabízí, získání nové infrastruktury a báze zákazníků. I když v roce 2010 nedošlo k významnějšímu převzetí konkurence skupinou Dial Telecom, tuto cestu hodláme využít v maximální míře v následujících letech," naznačil další možný vývoj společnosti předseda představenstva Zdeněk Sivek. „Například již na přelomu let 2010 a 2011 do skupiny Dial Telecom přibyl další telekomunikační operátor – společnost MobilKom, známá pod komerční značkou U:fon," dodal Zdeněk Sivek.

Mezníky Dial Telecomu v roce 2010:

● 2010 sloučila s odštěpným závodem společnosti VOLNÝ, a. s., čímž došlo k dvojnásobnému nárůstu výnosů za rok 2010, zejména hlasových služeb, tvořících téměř 39 % z celkových výnosů ze služeb a prodeje zboží.

● Dial Telecom odkoupil divizi velkoprodeje telekomunikačních služeb od Master Internet, s. r. o.

● Dial Telecom odprodal server Uschovna.cz. Získané prostředky byly použity na další rozvoj vlastní optické infrastruktury.

● Dial Telecom se stal vítězem projektu Krizi navzdory, vyhlášeného Hospodářskou komorou České republiky. Podařilo se demonstrovat, že i ryze česká společnost, jako je Dial Telecom, je schopna čelit krizi a že vhodně zvolené investice přinesly zvýšení tržeb při udržení rentability vlastního kapitálu a snížení zadluženosti firmy.

● Dial Telecom zprovoznil přes padesát nových přístupových bodů. Společnost tak rozšířila vlastní optickou metropolitní síť i dostupnost služeb pro malé a velké firmy, nové administrativní budovy a především ISP operátory a další velkoobchodní přeprodejce.

● Došlo k odprodání slovenského Dial Telecomu, a. s., společnosti GTS Central Europe. Získaný kapitál bude použit pro další akvizice a rozvoj stávajících aktivit na českém trhu.

● Dial Telecom se stal členem VMMR v Ancotelu a je schopen jednoduše se propojovat s ostatními operátory ve Frankfurtu na úrovni PDH a SDH.

● Dial Telecom oficiálně převzal firemní zákazníky společnosti VOLNÝ, a. s., a došlo zároveň k sestěhování obchodního i technického oddělení obou společností.

O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)

Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 600 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3