Růstem obratu o více než 10 % na 3,906 miliard CZK při konstantním počtu 220 prodejen uzavírá společnost dm drogerie markt Česká republika úspěšně 1. pololetí obchodního roku 2015/16 (říjen 2015 - březen 2016). Tímto výborným výsledkem stvrzuje dm úspěch u zákazníků.
dm tak silně navyšuje obrat zejména díky organickému růstu obratu v jednotlivých místech prodeje. „Obchodní rok 2015/16 se nesl a i nadále pokračuje ve znamení kampaně „Vždy výhodně“. Závazek dm dlouhodobých cen znamená, že se naši zákazníci nemusí stresovat krátkodobými akčními nabídkami, neboť garantujeme, že každé snížení prodejní ceny je platné po dobu minimálně čtyř měsíců. Zákazníci si tak mohou být jistí, že celý svůj nákup pořídí v dm vždy výhodně,“ zdůrazňuje Gerhard Fischer, jednatel dm drogerie markt Česká republika.
dm v Evropě
Mateřská dm Rakousko, která letos slaví již 40. výročí svého působení na rakouském trhu, se všemi svými deseti 100% dceřinými společnostmi ve střední a jihovýchodní Evropě (tj. v České republice, Maďarsku, na Slovensku, ve Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině, Rumunsku, Bulharsku a Makedonii) dokázala za první polovinu obchodního roku 2015/16 (říjen 2015 – březen 2016) navýšit obrat o 7,9 % na 1,08 miliard Euro (neočištěno o kurzový rozdíl).
Celá skupina dm včetně dm Německo pak vykazuje k 31. 3. 2016 razantní meziroční nárůst obratu o 6,8 % na 4,78 miliard Euro. Počet prodejen dm ve všech 12 evropských zemích stoupl v období 1. 4. 2015 až 31. 3. 2016 o 133, vzrostl tedy o 4,2 %. Počet spolupracovníků se navýšil o 2.348 lidí.
Velkou pozornost věnuje dm průběžnému zkvalitňování prodejního prostředí a kvalitativní
expanzi. Jen v posledních šesti měsících investovala dm do modernizace svých prodejen téměř 45milionů CZK.
V tomto období bylo v novém designu otevřeno celkem 15 prodejen. Do druhé poloviny obchodního roku 2015/16 jsou naplánované další investice do modernizace ve výši více než 64 milionů CZK. Celkem by tedy měla dm Česká republika v obchodním roce 2015/16 modernizovat a částečně zvětšit prodejní plochu 32 prodejen.
Společnost dm obhajuje ocenění
Společnost dm drogerie markt s.r.o. obhájila i v roce 2016 prestižní cenu „Czech Superbrands Award“. Toto ocenění získala dm v čtyřleté historii soutěže na českém trhu již počtvrté. dm opakovaně uspěla také v anketě „Česká máma 2015“, kde ji spotřebitelé prostřednictvím veřejného hlasování opět zvolili nejoblíbenější drogerií s dětským sortimentem. V závěru roku
2015 hodnotilo 4.000 respondentů z celé České republiky svou důvěru v jednotlivé značky.
V kategorii „drogerie“ získala dm ocenění „Nejdůvěryhodnější značka“.
Společenská odpovědnost v dm žije
Nová CSR aktivita „dm pomáhá dětem“ má za úkol pomoci rodinám s malými dětmi, které se nešťastnou shodou okolností ocitly v těžké životní situaci. Zákazníci dm od října 2015 do února 2016 přispívali svými body věrnostního programu dm active beauty svět výhod, které společnost dm proměnila v materiální pomoc v podobě dětských plen. Celkově se dm zavázala darovat jeden milion jednorázových dětských plen. S výběrem vhodných rodin pomáhá společnosti dm organizace Charita Česká republika. Aktuálně bylo již více než půl milionu plen předáno vybraným rodinám.
Letos dm zahájila již 6. ročník dm preventivního programu „Veselé zoubky”. Od jeho založení v roce 2011 dm prohloubila znalosti správného čištění zubů již u více než 250.000 dětí a v letošním roce měli tuto možnost i zákazníci všech prodejen dm.
Ochotu pomáhat ostatním prokazují společně s dm i její zákazníci. Svědčí o tom mimo jiné jejich aktivní přístup k Národní potravinové sbírce, do které se dm zapojila již druhým rokem. V dm se tak podařilo shromáždit přes 5,85 tuny trvanlivých potravin.
Spolupracovníci hodnotí společnost dm „velmi dobře“
Začátkem roku 2016 se konal v celé skupině dm již třetí průzkum názorů spolupracovníků. Zúčastnilo se ho více než 10.000 lidí, kteří tak svými názory poskytli cenné impulzy pro další rozvoj společnosti. V rámci tohoto průzkumu spolupracovníci vystavili dm opět velmi dobré vysvědčení. Vysoká úroveň kvality pracovního prostředí, která byla zjištěna již v letech 2010 a 2013, byla tímto potvrzena a může být dále rozvíjena.
Drogistické vzdělávání bude importováno
V rámci drogistického vzdělávání klade dm důraz na etablování profesní kvalifikace v dnes již neexistujícím, ale z hlediska dm žádoucím oboru „drogista“. V Rakousku budou ve spolupráci s drogistickým grémiem hospodářské komory Rakouska a rakouskými učňovskými školami nově připraveny jednotné učební materiály pro odborné vzdělávání drogistů.
Tyto rozsáhlé učební materiály se v deseti dceřiných společnostech dm Rakousko, tedy i v České republice, stanou podkladem pro přípravu profesionálních učebních osnov. Tímto projektem pod názvem „dm Campus“ byl položen základní kámen budoucího duálního odborného vzdělávání oboru „drogista“. Od podzimu 2016 se tohoto ročního vzdělávacího programu zúčastní v rakouském Salzburku a Vídni i mezinárodní pilotní skupina sestávající se z 80 členů celkem z jedenácti různých zemí - zástupců dm Rakouska a dceřiných společností včetně České republiky.
Potřeby zákazníků na prvním místě
Před rokem vstoupila na český trh nová dm značka dmBio a zákazníkům představila zhruba 45 výrobků. „Touto novou dm značkou jsme oslovili zejména zákazníky, kteří dbají na kvalitu potravin. Lidé si uvědomují, že dmBio jsou kvalitní výrobky za výhodnou cenu,“ vysvětluje Gerhard Fischer a doplňuje: „Velmi mile nás překvapilo, jak rychle si dmBio našlo cestu do českých domácností. Reagujeme na požadavky zákazníků, a proto sortiment dmBio dále rozšiřujeme, v současné chvíli představuje sortiment naší nejnovější dm značky již více než 230 položek.“ Potřeby zákazníků a jejich komfort při nakupování jsou pro dm prioritou, a tak za účelem zkvalitnění služeb byla na začátku letošního roku ve všech prodejnách dm zpřístupněna pro zákazníky free Wi-Fi, tedy bezdrátové připojení k internetu zdarma. Jedná se o další krok ke zlepšení poskytovaných služeb zákazníkům při nakupování
v prodejnách dm.
(tz)