AmRest, největší veřejně obchodovaná restaurační síť ve střední Evropě, oznamuje finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2016.
Klíčové výsledky:
-
8 nově otevřených restaurací, celkový počet restaurací k 29. dubnu 2016 je 921
-
Celkové tržby se zvýšily o 14,4 % na € 196,8 mil.
-
EBITDA se zvýšila o 21,2 % na € 26,6 mil.
-
EBITDA marže dosáhla 13,5 %
-
Čistý zisk se zvýšil o 45,4 % na € 9,1 mil.1
Henry McGovern, zakladatel a člen dozorčí rady společnosti AmRest, řekl: „Uzavřeli jsme další solidní čtvrtletí působení AmRest. Pozitivní vývoj u mnoha značek nám umožnil pokračovat v trendu z minulých čtvrtletí a výrazně zlepšit naše výsledky.
Pokračující pozitivní trend LFL na většině trhů, kde AmRest působí, a rostoucí rozsah podnikání umožnily nárůst tržeb AmRest v prvním čtvrtletí 2016 o 14,4 %. Dynamické tempo otevírání nových poboček společně se získáním řetězce Starbucks v Rumunsku a Bulharsku v červnu 2015 nadále podporují náš růst.
Solidní růst podpořilo také dvojciferné zvýšení ziskovosti. EBITDA v prvním čtvrtletí 2016 činila EUR 26,6 mil. a byla o 21,2 % vyšší než před rokem. Pokračující pozitivní trend na našich klíčových trzích – ve střední Evropě a Španělsku, do značné míry určuje vynikající výsledky celé skupiny. Rostoucí disponibilní příjem našich spotřebitelů a příznivý vývoj v oblasti stravování mimo domov přinesly častější návštěvy našich restaurací. To dále posílilo postavení našich hlavních značek na trhu: KFC, La Tagliatella a Starbucks.
Chtěl bych upozornit zejména na Českou republiku a Maďarsko. EBITDA marže v obou zemích přesáhla 15 % a stále roste. Konsolidované hospodářské výsledky byly dodatečně posíleny akvizicí řetězce společnosti Starbucks v Rumunsku, protože ziskovost kaváren Starbucks v této zemi je nejvyšší ze všech trhů a přesahuje 20 %.
Podnikatelské prostředí v Rusku a Číně zůstává náročné a vyžaduje větší disciplínu a zdokonalování provozu. Díky celé řadě iniciativ na ochranu marže jsme byli schopni minimalizovat dopad vysoké inflace a oslabení rublu v Rusku. Na nových trzích jsme výrazně snížili provozní ztráty.
Povzbuzeni příznivým začátkem roku budeme i nadále pokračovat v rozšiřování podnikání a zvyšování zisku. Naše snaha bude navíc podpořena inovativním vývojem v mnoha oblastech, jako jsou: úspěšné uvádění nových formátů restaurací (např. Pizza Hut Express), další expanze rozvážkové služby nebo investice do digitálních řešení zlepšujících komunikaci s našimi zákazníky."
Výhled
Výhled pro rok 2016 zůstává pozitivní s přihlédnutím k dobrým výsledkům prvního čtvrtletí a pokračování současných trendů. Stejně jako v předchozích obdobích budou úspory z rozsahu jednou z hnacích sil dalšího zlepšení marží. V letošním roce plánujeme výrazně zvýšit naše rozvojové tempo a otevřít minimálně 140 nových restaurací. KFC, La Tagliatella a Starbucks jsou hlavní součástí našeho rozvojového plánu. Započaté aktivity a řada již podepsaných pronájmů nám dává důvěru, že uskutečníme naše rozvojové záměry.
V červnu 2016 očekáváme dosažení dalšího milníku v historii značky Blue Frog. Otevření vlajkové restaurace v prestižní lokalitě Shanghai Disney Resort by měl významně posílit povědomí o značce mezi našimi zákazníky.
AmRest bude i nadále posilovat svou vedoucí pozici ve střední Evropě a ve Španělsku a expandovat na další evropské trhy. Akvizice řetězce Starbucks v Německu, která bude dokončena do konce května, je skvělým příkladem naší růstové strategie. Dalších 144 kaváren Starbucks na perspektivním německém trhu výrazně zvýší podíl kávového segmentu spadajícího pod AmRest. Tato akvizice je také potvrzením postavení AmRest jako nejvýznamnějšího provozovatele restaurací a živým příkladem přístupu "vše je možné" v posilování naší pozice v restauračním segmentu.
Plné znění zprávy o výsledcích za Q1 2016 naleznete na www.amrest.eu
1 Připisovaný mateřským akcionářům