INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ozdobyČeské Vánoce žijí i z bohaté sklářské tradice. Ale nejen ty české, jak o tom svědčí export výrobního družstva Vánoční ozdoby DUV ze Dvora Králové nad Labem. O současnosti a perspektivách křehké krásy ze skla jsme hovořili s předsedou družstva Miroslavem Šormou.

České ekonomice se v současnosti velmi daří. Prochází obdobím prosperity i vaše družstvo?

Přestože se ekonomice daří, prosperita a zvýšení výroby v našem družstvu se nedostavily. I nadále se vytváří tlak na ceny a trh žádá co nejjednodušší výrobky v nižší cenové relaci. Dá se to přičítat i charakteru naší produkce, která patří mezi zbytné zboží, potřebné jen po krátký časový úsek v roce.

V čem jste na trhu unikátní, čím porážíte konkurenci?

Stále vytváříme velice objemnou nabídkovou kolekci nových vzorů. Každý rok připravujeme

víc než dva tisíce nových vzorů nebo kombinací vzorů z let předcházejících. V posledních letech se naše výroba sestává z malých sérií náročných tvarů a dekorů, jež nelze jednoduše okopírovat. Zároveň nesmíme ale ani ustrnout v hledání nových materiálů, které použijeme při dekorování vánoční ozdoby.

ozdoby1Bez bohatě zdobeného stromečku si u nás Vánoce neumíme představit. Ale většina vaší produkce směřuje na export. Kam vyvážíte a o co je ve světě největší zájem?

Naše exportní výroba směřuje především do Německa, Rakouska, Švýcarska a USA. V menším objemu také do Kanady, Austrálie, Francie, Švédska, Anglie, Itálie a v podstatě skoro do všech zemí Evropy na západ od našich hranic. Nejdále snad naše zboží směřuje do Mexika a na Nový Zéland. Zájem nelze specifikovat a rozdělit podle zemí. V USA poptávají především větší ozdoby výrazných barev a ozdoby rozmanitých tvarů, například okurka, řez rajčetem, růžička květáku a podobně. V Evropě se žádá spíše klasika s jemnějším dekorem.

Co považujete za největší úspěch?

Úspěchem je již to, že v době, kdy většina zákazníků chodí nakupovat do supermarketů a obchodních center, si družstvo dokázalo udržet i obchodníky, kteří se zabývají prodejem nejen asijské produkce,

Jaké máte cíle, přání a rezervy, na něž se chcete zaměřit?

Prvořadý cíl, který je teď před námi je, výchova nových foukačů a malířek. Generace, pro kterou byla práce v družstvu ještě srdeční záležitostí, již odchází a bude odcházet na zasloužilý odpočinek. Nedělám si iluze, že nahradit přirozený úbytek pracovníků bude jednoduchá záležitost. Představy mladých zájemců o způsobu výkonu práce a odměňování jsou v současnosti diametrálně odlišné od našich možností.

za rozhovor poděkoval Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3