INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Martin Peffek_jednatel_PENNY_2Na nedávné tiskové konferenci v Praze společnost Penny Market oznámila, že bude i nadále podporovat nabídku od českých dodavatelů, a zvyšovat tak zastoupení českých domácích potravin v sortimentu svých prodejen v České republice. Oznámení v podobě dokumentu „Prohlášení společnosti Penny Market s.r.o. o podpoře českých dodavatelů potravin“ s podporou Ministerstva zemědělství ČR v čele s Marianem Jurečkou svým podpisem stvrdili zástupci společnosti.

Zároveň společnost Penny Market deklarovala dobrovolné označování potravin logem Česká potravina ve všech svých 361 prodejnách, a to v předstihu účinnosti novely zákona o potravinách a tabákových výrobcích. Připomeňme, že společnost Penny Market s.r.o. je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, který je jedním z největších světových obchodních řetězců. Na českém trhu působí od roku 1997. Zaměstnává více než 5500 pracovníků. Jednatele Penny Market s.r.o. Martina Peffka (na snímku) jsem se při této příležitosti zeptala:

Čas ukázal, že spolupráce velkého obchodního řetězce s českými dodavateli potravin se stala praxí a několikaleté úsilí se začíná úročit nejen prostřednictvím letákových akcí pro konečného spotřebitele. V čem je tento model zajímavější nejen pro Penny Market, ale i tuzemského výrobce a zákazníka, než převaha zahraničního sortimentu?

Společnost Penny Market se historicky dlouhodobě zaměřovala na prodej českých potravinářských výrobků a jako první začala v průběhu září letošního roku s dobrovolným označováním potravin logem Česká potravina. Navíc, země původu potravin je podle našeho nejnovějšího průzkumu důležitým faktorem při jejich nákupu. Více než 58 % české populace vybírá potraviny na základě země jejich původu a téměř 46 % z dotázaných uvádí, že při nákupu potravin vyhledává české produkty. Nejde tedy o žádný uměle vytvořený model, ale o zvyšující se poptávku ze strany zákazníků po českých potravinových výrobcích, jež se potkává s naší dlouhodobou strategií.

Koncem října jste oznámili, že to myslíte opravdu vážně a Penny Market s.r.o. podepsal společně s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou „Prohlášení společnosti Penny Market o podpoře českých dodavatelů potravin“. Co takový dokument ale znamená? Například to, že budete jednat s dalšími a dalšími subjekty, ať už to jsou výrobci uzenin, marmelád, cukrovinek, producenti vajec, či zeleniny?

Ano, přesně tak. Nejenže bude společnost Penny Market nadále podporovat výrobky od českých dodavatelů, a zvyšovat tak zastoupení čes­kých potravin v sortimentu svých prodejen v České republice, ale budeme jednat i s novými českými dodavateli.

Kdo má šanci uspět?

Naším cílem je obchodovat férově. To znamená tak, aby vzájemný obchod byl užitečný pro obě strany. V obchodních podmínkách zohledňujeme typ a charakter dodávaného zboží a zboží musí splňovat přísná kritéria. Naší snahou je nabídnout kupujícím co nejvíce kvalitních čes­kých výrobků.

Můžete uvést příklady těch, kteří s vámi již spolupracují?

Mezi naše dlouhodobé dodavatele patří například společnosti Blanická bramborářská, Interlacto nebo Mimo Bohemia.

Také jste se zavázali, že produkty domácích výrobců budete označovat logem Česká potravina, a s tím jste už také začali, i když jste mohli počkat až do ledna 2017. Myslíte, že si zákazník zvykne a logo bude dobrým vodítkem?

Jednoznačně. Právě dobrovolným označováním logem Česká potravina chceme našim zákazníkům připomenout, jak se v nabídce českých potravinových výrobků v rámci sortimentu PENNY dlouhodobě a přehledně orientovat.

Málokdo možná ví, že sedm z deseti potravinářských výrobků v Penny je českých. Jak budete tento fakt komunikovat?

Již začátkem září jsme naše zákazníky začali informovat prostřednictvím dlouhodobé komunikační kampaně s názvem Co je české, to je dobré o faktu, že oněch sedm z deseti potravinářských výrobků v PENNY je českých.

Z jakých oborů je v Penny nejvíce českých potravin? Je to pekařská výroba, maso-uzeniny a mlékárenství?

Ano, odhadla jste to přesně, jde o kombinaci výše uvedených.

Budete posilovat trend poptávky po zdravé výživě?

Penny Market v této oblasti spolupracuje s občanským sdružením Zdravá potravina, jež posuzuje potraviny podle kritérií, která zajímají spotřebitele. Pečlivě je proto kontrolován například obsah éček, a také země původu. Logo občanského sdružení se zeleným jablíčkem našim zákazníkům pomůže snadno rozpoznat, co je kvalitní. Pro ještě lepší orientaci mezi takovými výrobky si mohou naši zákazníci zdarma stáhnout mobilní aplikaci Nutriatlas.

A jaké novinky ze sortimentu českých dodavatelů můžeme okusit v době Vánoc?

Vánoční čas se pojí především s hojností a rozmanitými druhy potravin. Troufám si tvrdit, že na žádné vánoční tabuli nebude chybět oblíbený bramborový salát. A právě základní suroviny na jeho přípravu v podobě brambor, cibule a mrkve mohou naši zákazníci nakoupit ze sortimentu neobyčejných kousků nebo v podobě Mražené směsi, jež je k dostání exkluzivně v prodejnách PENNY ve variantě bez cibule. V rámci sortimentu českých dodavatelů nechybí v prodejnách PENNY vinná klobása, steaky či mražený kapr. Nově máme zařazenu nabídku českých sýrů, například Klášterní sýr, Tvrdý sýr Herold, ze kterých mohou naši zákazníci připravit sváteční pohoštění pro návštěvy. Nedílnou součást vánoční nabídky prodejen PENNY tvoří veky, čajové pečivo, mini laskonky či vánočky. To vše ze sortimentu českých dodavatelů a označené logem Česká potravina.

ptala se Eva Brixi

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3