Společnost dm drogerie markt podporuje české start-upové projekty. Zájemci z řad podnikatelů a malých firem vyvíjejících a vyrábějících inovativní produkty se tak mohli zapojit do soutěže dmSTART. Přihlásilo se přes 100 projektů, z nichž odborná porota dm drogerie markt vybrala tři nejzajímavější.
V loňském roce slavil Úřad průmyslového vlastnictví 100 let od svého založení. Již před sto lety bylo průmyslníkům a výzkumu jasné, že bez právní ochrany nových řešení a bez nejnovějších technických informací nemůže jejich business prosperovat a prosadit se ve světové konkurenci.
Období, které nyní prožíváme, nepřináší pouze znepokojivé zprávy o rozkolísané ekonomice, uzavírání firem nebo karanténních opatřeních. Rodí se mnoho nápadů, vznikají inovativní společnosti. To s sebou nese i potřebu péče o nové myšlenky, postupy, celé know-how. Na této straně pravidelně přinášíme informace o ochraně duševního vlastnictví. Tentokrát připomeňme, jaké organizace k tomu slouží:
Každá nová kniha je pro mne začátek dobrodružství, ať už jde o kuchařku plnou nových receptů, nebo o desetiletími prověřenou sbírku fejetonů jednoho z českých velikánů literatury. Nikdy totiž nevím, co v knize najdu, ať již nového, třeba i nezajímavého, maličký nápad grafika zarámovaný do neobvyklého rozměru stránek, myšlenku, s níž nemohu souhlasit, návod na to, jak překonat strach nebo jak porozumět vlastním snům. Již jen otevřít novou knížku je pořádný adrenalin a očekávání. Ráda se nechávám unášet slovy, ať už patří autorům, nebo jen těm, kteří se jimi snaží být. Otevřít knížku znamená nastoupit cestu, kdoví kam. S chutí tedy navštěvuji pražské centrum vědění i zábavy Luxor na Václavském náměstí v Praze a nechávám se strhnout pohnutkami ostatních, kteří zde hledají, vybírají, relaxují, podepisují své prvotiny nebo sem jen tak zaskočí na kávu či na schůzku. Potulovat se mezi regály plnými knih přináší prazvláštní vzrušení, a člověk je toho hoden. O tom, co dnes nabízí největší síť knihkupectví v ČR, jsem hovořila s Janem Kašparem, ředitelem rozvoje:
Svět se letos rychle mění. Výhledy ekonomického a společenského vývoje na rok 2020, na něž jsme se připravovali před několika měsíci, už neplatí. Co je jinak a jak obstát v nové situaci, o tom s námi hovořil Adam Leščišin, Danubia Region Technology Advisory Lead, Accenture.
V novém provozu v Liberci se 18. května naplno rozjela výroba nanovlákenné struktury, která umožnila odfiltrovat viry a bakterie na tu nejvyšší možnou účinnost. Unikátní materiál, jehož kvalitu potvrdila svým certifikátem (VFE Viral Filtration Efficiency) uznávaná laboratoř Nelson Labs v USA, se jmenuje AntiMicrobe Web R a má záchyt vyšší než 99,9 %. Spolehlivě zafungoval při výrobě zdravotnických masek proti obávanému koronaviru. Avšak s jeho využitím měla původně jeho autorka, Ing. Marcela Munzarová, jednatelka firmy Nano Medical s.r.o., dceřiné společnosti letitého českého výrobce spodního prádla a plavek Triola a.s., jiné plány. AntiMicrobe Web R po měsících výzkumu vznikl jako vysoce prodyšný materiál vhodný zejména pro zdravotnické náplasti – pro překrytí ran po operacích, při popáleninách nebo jako materiál pro kosmetické masky s pečujícími, výživnými i čisticími účinky.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...