S Ing. Andreou Trčkovou jsem se seznámila na jedné tiskové konferenci Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. Tehdy přišla pozdravit novináře za Interspar, kde působila jako manažerka PR a komunikace. Pamatuji si, jak nám k tiskovým informacím rozdala svačinové koláče a loupáčky a těšila se z toho, že nám chutná. Spolupráce začala. O pár let na to se prohloubila, ale to již byla Andrea Trčková v roli výkonné ředitelky společnosti Mgr. Ladislav Kavan – LK SERVIS, která je generálním zastoupením francouzské kosmetiky GERnétic pro ČR a SR. Poznala jsem v ní špičkovou manažerku.
BOCHEMIE a.s. se ráda vydává novým směrem. Potenciál svých možností hledá ve výzvách, které jako adrenalin ekonomiky přicházejí z výzkumu a vývoje. Vytváří tak vazby mezi řadou subjektů, aby odběratelé-zákazníci dostali přidanou hodnotu, která jim přinese užitek a za niž rádi zaplatí. Jednou z cest se jeví ta, která respektuje principy cirkulární ekonomiky. K ní se váže technologie HYDAL®, s níž má dnes BOCHEMIE mnoho společného. Také například fandí nanotechnologiím, i když ani tuto specializaci nepřeceňuje. Odborníci vlastního výzkumu a vývoje totiž rádi mapují svět, chemii a inovace v těsných souvislostech, a nápady či možná řešení se snaží uchopit s vizí budoucnosti. Promítá se to do strategie vyrábět ekologicky, bezodpadově, šetrně k přírodě, zdrojům, člověku. O tom všem jsem měla příležitost hovořit s Ing. Jiřím Pušem, členem představenstva:
Stálicemi na trhu mohou zůstat jen ti nejlepší. Ti best. Psáno verzálkami BEST, a.s., pak je to jasné spojení. Dnes je firma největším tuzemským výrobcem betonových stavebních prvků pro venkovní a zahradní architekturu. Vlastní osm výrobních a prodejních areálů s 24 továrnami v Čechách a na Moravě, a také tři štěrkopískové lomy. Exportuje do Německa, Rakouska, Polska a na Slovensko. Od letošního roku je držitelem certifikátu Osvědčeno pro stavbu – Česká kvalita.
Vejce provází člověka v mnoha souvislostech tak nějak od začátku. Brzy poté, co začne vnímat chutě, vůně či barvy, dostává žloutek do polévek, protože je výživný a pro organizmus přímo potěšením. Vejce je také svým tvarem nebo grafikou dětmi oblíbené, zejména když s ním mohou samy kouzlit na talíři. Vztah k této potravině přetrvává do stáří, vajíčka plná hodnotných živin s chutí i radostí konzumují lidé vyššího věku. Není proto divu, že vejce zaujalo v našem jídelníčku svébytné postavení. A co víc, máme k němu vztah také emocionální.
Kdo jednou vstoupil do porcelánového království a pozoroval, jak vzniká hrnek, talíř, mísa nebo konvice na čaj, určitě získal k těmto předmětům denní potřeby a krásným věcem, jež nás životem provázejí, svůj osobitý vztah. Představte si, kolik jen již bylo vymyšleno třeba tvarů šálků na kávu, že jsou jejich autory věhlasní designéři i výrobní dělníci, Češi i Korejci, Němci nebo Italové. Ale také Ing. Vladimír Feix, dr. h. c., generální ředitel a předseda představenstva společnosti Český porcelán, akciová společnost. Osobnost, již provází fantazie a chuť tvořit dějiny současnosti a průmyslu stejně tak jako nebývalá činorodost:
Největší evropský výrobce akustických pian je společnost PETROF, spol. s r.o., z Hradce Králové. Ryze česká, rodinná firma začala svou historii psát v roce 1864. Dnes je v jejím čele jednatelka Mgr. Zuzana Ceralová Petrofová. V roce 2012 získala ocenění Podnikatelka roku, v roce 2015 prestižní titul Manažerka roku. Firmu před lety vyvedla z existenčích problémů, daných přesložitou legislativou, kdy bylo nutné si tuto společnost vlastně znova koupit. Ale to je příběh, který spíše žije už jen ve vzpomínkách.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...