Předávat rodinný podnik nástupci, který je před důchodem, nebo tak činit dokonce závětí předávajícího, může být bariérou dalšího úspěšného pokračování firmy. Tuzemští majitelé si uvědomují, že podnik musí přebírat ten, kdo má energii podnik nadále rozvíjet a ten, kdo potřebuje vydělávat a zabezpečit rodinu. Pozdní předání rodinné firmy může utlumit motivaci přebírajícího vnést do podniku nové myšlenky a postupy. Jedna třetina rodinných podniků již tento proces zahájila, někteří ze zakladatelů již vyhledávají odborného průvodce touto nelehkou cestou.
Mergermarket označil Wolf Theiss za jednu z nejlepších advokátních kanceláří v provádění M&A transakcí v České republice, Rakousku, Maďarsku a Polsku.
Ve druhém čtvrtletí roku 2016 společnost Unipetrol dosáhla provozního zisku před úroky, daněmi, odpisy a amortizací (EBITDA LIFO) v hodnotě 4,58 miliardy korun a čistého zisku 3,1 miliardy korun. Tržby společnosti meziročně klesly o 37 % na hodnotu 20,55 miliardy korun, z důvodu nízkých cen ropy a nižších prodejů petrochemických produktů. Provozní výsledky společnosti Unipetrol byly výrazně ovlivněny omezenou výrobou v důsledku mimořádné události na etylénové jednotce ze dne 13. srpna 2015, pravidelnou odstávkou chemického areálu u Litvínova probíhající v březnu a dubnu a také neplánovanou odstávkou rafinérie v Kralupech od poloviny května. Pozitivně se do vytvořeného zisku promítla platba pojistného v souvislosti s mimořádnou událostí na etylénové jednotce ve výši 3,9 miliardy korun, vyšší prodeje rafinérských produktů a také meziročně vyšší prodeje maloobchodního segmentu.
Děčínská skupina ARMEX (ARMEX GROUP) se podle aktuálního žebříčku CZECH TOP 100 zařadila mezi pětadvacítku největších firem v České republice. Od loňska ARMEX svou pozici výrazně zlepšil. Zatímco v roce 2014 dosáhly konsolidované tržby skupiny ARMEX 15,5 miliardy korun, vloni to bylo už 21 miliard. Tento výsledek posunul ARMEXz loňského 39. na letošní 22. místo v žebříčku CZECH TOP 100. V žebříčku si polepšily i další firmy skupiny, distributoři pohonných hmot ARMEX Oil se posunul na 24. pozici a společnost TRANSCARGO na 43. místo žebříčku.
AXA ČR a SR v souladu s globální korporátní politikou odpovědního investování již neinvestuje do rizikových sektorů, jakými jsou tabákový, zbrojní a uhelný průmysl. Finanční skupina AXA Group přistoupila k realizaci těchto závazků v polovině tohoto roku (tabákový a zbrojní průmysl) a z důvodu obav z nepříznivých klimatických změn zrušila vloni i expozice do uhelného průmyslu. Česká a slovenská AXA již má v tomto ohledu splněno a v současné době již nedisponuje žádnými aktivy v těchto segmentech.
Innogy je jméno nové dceřiné společnosti koncernu RWE, do které firma vyčlenila své aktivity v oblasti obchodu, sítí & infrastruktury a obnovitelných zdrojů. RWE dnes oficiálně odhalila nový název a značku v dubnu založené dcery (pod jménem RWE International SE). Název innogy a značku ve tvaru „íčka“ převezmou také společnosti skupiny RWE v ČR. Značku RWE bude nadále používat jen mateřská společnost RWE AG.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...