Bezemisní ekonomika, trvale udržitelný rozvoj, zeslabování uhlíkové stopy – to jsou trendy současného podnikání. Dnes už sotva najdete firmu, která by se k těmto ekologickým hodnotám, k udržování a zlepšování přírodního prostředí nehlásila. Jenže někdy se zůstává u slov a k opravdovým činům vede dlouhá cesta. Připomenul jsem si to znovu, když jsem chtěl pracovat s barvami ve spreji. Náplň měly ještě poloviční, ale tlačný plyn už unikl. Prostě bombičky nestříkaly a nezbylo než je odložit do odpadu. Podobně se rozčílím u čistění zubů. Chci vymáčknout pastu, ale z tuby jsou ven jen bubliny. Obal se tváří velkoryse, obsah se smrsknul na polovic. A podobných příkladů zná každý jistě víc. Lidé si jsou vědomi, že se musí chovat ohleduplně k matce Zemi, ale musí k tomu mít podmínky. Když jsou kontejnery na tříděný odpad přeplněny a plasty, lahve a papír se povalují všude okolo, není to motivační. Je to k vzteku.
Pavel Kačer