V éře automobilů to mají ajznboňáci těžké. Cestovat vlakem, nebo poslat zboží po kolejích, bývá na dlouhé lokte, navíc úroveň přepravy často neodpovídá současným požadavkům. České dráhy se jen těžko vymaňují ze „století páry“ a potřebovaly by nejen více investovat, ale i lépe proškolit svůj personál. Jak mají vypadat dopravní služby na úrovni doby ukazují soukromé společnosti. S jejich příchodem zejména na trať Praha – Ostrava se ukázalo, že moderní železnice opět žije – a může před sebou mít i velkou budoucnost. Rovněž státní ČD srovnaly, přinejmenším na těchto spojích, krok s konkurencí. To co před lety udělaly na silnicích s nabídkou Jančurovy žluté autobusy, dělají na dráze žluté RegioJety a Leo Expressy. Posunuly služby ze socializmu do kapitalizmu. Přál bych si, aby takový svěží vítr zavál na celé železniční síti.
Pavel Kačer