Příští rok bude Státní fond dopravní infrastrutury hospodařit s 82 miliardami korun. Nejvíc peněz přidělí Ředitelství silnic a dálnic, které spravuje hlavní komunikace. Ale ani vozovky nižších tříd, tzv. „okresní“ silnice nepřijdou zkrátka a na jejich opravy a údržbu dostanou hejtmanství tři miliardy, stejně jako letos. Tím se pro tentokrát vyřešil spor mezi státem a kraji, kdo bude infrastrukturu financovat. Řidičům může být jedno, z které kapsy se prostředky vytáhnou. Přejí si, aby silnice dosahovaly standardů, které jsou obvyklé jinde v Evropě. K nejhorším patří vozovky ve Středočeském kraji, který má navíc bezkonkurenčně nejvíc kilometrů vozovek. Věřme, že po volbách nová samospráva otočí kormidlem tím správným směrem a bude věnovat dopravě pozornost, kterou si zaslouží.
Pavel Kačer