Ještě v třeskuté zimě se v Praze křtil výpravný kalendář, který byl připraven ve spolupráci s mnoha příznivci. Hasičská vzájemná pojišťovna, a.s. byla hlavním partnerem tohoto aktu i významným subjetem, díky kterému mohlo exkluzivní dílo vzniknout. Fotografie vysoké umělecké hodnoty zachytily vítězky a vítěze soutěží Miss Hasička ČeskoSlovensko, Hasič roku a Fernet Stock Hasič roku 2016.
Proč to připomínám až nyní? Třeba právě proto, že se v tomto období přesouváme do druhého čtvrtletí, ze zimy do jara, a to se o významu střídání ročních období více přemýšlí a mluví, stejně tak se více listuje i kalendářem. Ten je pro Hasičskou vzájemnou pojišťovnu letos významný kulatým výročím. HVP slaví 25 let novodobé historie na trhu pojišťovnictví.
Jde o ryze českou komerční pojišťovnu, která svou image opírá právě o vztah k českým firmám a organizacím, obcím i jednotlivcům s velkou dávkou úcty k českému prostředí, podnikavosti, umu či místnímu intelektu. Ve století, kdy se globalizuje nejen myšlenka, výroba či zločin, je to přece jen obdivuhodný proces, jehož je potřeba si vážit. Slovo vlastenectví už sice není v módě, ale zdá se, že i ve světě nekonečného internetu má své místo na slunci. Nabízí spolupráci, která má smysl, otvírá srdce, aniž se brání světové otevřenosti.
Eva Brixi