Americký úřad pro ochranu spotřebitelů vyzval celebrity, aby se vyvarovali reklamy na sociálních sítích. Zatímco VIP osobnosti na twitteru, facebooku a jinde na webu propagují za nemalé peníze výrobky a služby, k nimž kromě vlastního zisku nemají žádný vztah, jejich obdivovatelé to netuší. Své hvězdy a hvězdičky slepě následují. Skytá i očividná reklamní sdělení se však netýkají jen USA a internetu, jsou plná nejrůznějších médiích, ta veřejnoprávní nevyjímaje. Pod záminkou propagace kulturních hodnot se to jen hemží public relations na akce, které nejsou nic jiného než showbusiness. Kdejaký muzikál, nepovedený film či trapné divadelní představení, v nichž tvůrcům jde především o kasovní úspěch, mají do televize, rozhlasu i novin cestu otevřenou. Dvojí metr poškozuje nejen kulturní veřejnost, ale i podnikání v jiných oborech.
Pavel Kačer