Dnešní doba je značně posedlá materialismem a materiálním blahobytem. Základní hodnoty, po kterých toužíme, zabudovala také do materiálních struktur. Tak například zdraví – abyste o ně mohli pečovat, musíte v rámci systému nějak fungovat, využívat takový aparát, který je pro tuto oblast určen. Tato struktura znalostí, materiálních prostředků, nemovitostí, pojistného systému je úzce spjata s penězi. Říká se, že zdraví si za peníze nekoupíte. Tady platí, že to tak docela není pravda. A co třeba láska? První schůzka, první dojem udává psychologie, jsou rozhodujícím článkem v celém řetězci seznamování. Správné místo, správný oděv, správná vizáž. Ani zde si s ideály nepomůžeme, protože v tomto případě „oko bere“. A tak je to i s publicitou a vydavatelstvím. Krásné rozhovory, jež vycházejí na stránkách měsíčníků nebo jsou dostupné ve virtuálním prostředí, se samy nenapíší. Je třeba, aby někdo vytvořil otázky, odpovědi zapsal, zredigoval, doplnil stránku správnými fotografiemi. Je třeba, aby další člověk příslušnou stránku zalomil, vymyslel jí grafiku. Někdo to všechno také musí vytisknout. Rozdistribuovat. A pak se z celého díla může zpovídaný člověk či organizace těšit a prezentací, jíž někdo tu péči věnoval, pochlubit. A tím, že se takové vydání dostane k mnoha tisícům čtenářů, existuje šance, že s vámi někteří z nich budou toužit navázat další spolupráci. Co dáváte, to se vám vrací.
Kateřina Šimková