Česká republika – země pivu zaslíbená – přišla na trh s pozoruhodnou novinkou. První český pivovar vaří a prodává pivo pro ženy. Dobrý nápad, jak přivést slabé pohlaví k pití tohoto zdravého nápoje. Nicméně v některých evropských zemích už narazil na kritiku. Jde prý o sexizmus. V čem? Rafinovaný marketing se údajně snaží z žen vytřískat peníze. Čím se liší tento výrobek od běžné produkce? Jednak exkluzivním balením, které odpovídá ženskému vkusu a vnímání, ale také chutí. Ženské pivo je méně hořké a má lahodně karamelizovanou podchuť. Divím se pivní kritice, když u jiného zboží zatím označování podle genderu není na překážku, například v kosmetice, parfumerii, farmacii i jinde. Ale třeba se jednou dočkáme, že i kolínská voda po holení nebude smět nést označení „pro muže“, protože i dámy se zbavují chloupků na těle. V úsilí o vytváření bezpohlavního člověka se asi dočkáme ještě mnoha překvapení.
Pavel Kačer