Vláda se nechala, co se dopravní politiky týče, inspirovat Slovenskem. Od léta budou mladí lidé a důchodci jezdit za čtvrtinovou cenu. Kdo na tom nejvíc vydělá? V první řadě ti, kterým se přepravní náklady výrazně sníží, tedy sami cestující. A České dráhy, případně další vlakoví dopravci, kteří budou mít vytíženější spoje. Rozdíl v ceně jízdenky uhradí stát. Už dlouhá léta sleduji, jak cestující využívají železnici. Patří to do jisté míry k mé práci. A zjišťuji, že až na výjimky v okolí Prahy a dalších metropolí bývají vagony zoufale prázdné. Vládní opatření by je mohlo naplnit, a přecpané silnice snad trochu uvolnit. Zatímco železniční cesta bývá zpravidla volná, vozovky jsou všude přecpané. Věřme, že mnozí přesednou z aut do vlaků a poznají, jak může být dnešní veřejná doprava příjemná. Tak za pár měsíců uvidíme, zda kabinet rozhodl správně.
Pavel Kačer