Při přechodu na tržní hospodářství ucítili svou příležitost také prodejci ojetých vozů. Autobazary rostly jako houby po dešti, byly skoro v každé druhé vesnici. Úroveň služeb a kvalita nabídky byly dost žalostné, ale zpočátku to stačilo. Každý chtěl mít „fáro“ ze západu a příliš se nedbalo na to, v jakém je stavu. Postupně se však začalo oddělovat zrno od plev, některé velké autobazary se snažily nastavit laťku výš. Také poptávku se podařilo nasytit a český člověk si začal vybírat. Tento trend se stále prohlubuje. Podle Asociace prodejců použitých automobilů malé provozovny končí. Za posledních pět let jich ubylo šest set. A z ostatních se stávají technologické firmy. Už dávno totiž nestačí mít „na place“ jen dostatek zboží. Bez sofistikované inzerce a doplňkových služeb je firma bez šance uspět. Je to dobře. Trh se zkultivoval a přestože stále má k dokonalosti daleko, autobazar už není sprosté slovo a podvod už přestal být obvyklou obchodní praktikou.
Pavel Kačer