INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Smyčku uzavřela aplikace BASF in your pocket Pavel ŠinaglVýzva Uzavři smyčku, kterou řešili účastníci pražského inovačního maratonu GreenHack, zná svého vítěze. Je jím tým Best_BASF_app a jeho aplikace BASF in your pocket.

Porota dále vybrala tři absolutní vítěze napříč výzvami. Na prvním místě skončila aplikace Re-pair + Re-use + Re-sell, kterou vyvinul tým Unicorn Hackers a jež přichází s kreativními nápady na opravu, vylepšení a přeprodej nábytku IKEA. Druhé místo obsadil projekt BASF in your pocket týmu Best_BASF_app. O pomyslnou bronzovou medaili se dělí tým SUDs, který vytvořil aplikaci nazvanou Nature Catcher – Vysočina, zaměřenou na problém nelegálních skládek a pomáhající zvyšovat počet turistů v kraji Vysočina, s týmem Balance is Motion, jehož projekt Second life for bottles nabízí návrhy reklamních materiálů a tvárnic z pivních lahví. Vítězní hackeři si ze soutěže odnesli celkem 5 000 eur.

Evropský hackathon se konal od čtvrtka 10. června do soboty 12. června a zapojilo se do něj 200 inovátorů. Účastníci řešili celkem 11 výzev týkajících se globálních problémů. Na tvorbu prototypu řešení dostali 36 hodin.
BASF, největší evropská chemická společnost, do akce přispěla výzvou nazvanou Uzavřete smyčku (Closing the loop), zaměřenou na cirkulární využití obalů obsahujících zbytky chemických látek a jiných směsí. Hackeři řešili otázku, jak zabezpečit, aby obaly, v nichž se tyto látky nacházejí, byly správně vyseparované a opětovně využitelné, případně jak zpracovat zbytky chemických látek pro další použití.
„Projekt týmu Best_BASF_app nás zaujal svou promyšleností a praktickou využitelností. Věříme, že nám oceněná aplikace pomůže minimalizovat environmentální i společenský dopad chemických obalů,“ pochvaluje si přínos soutěže Filip Dvořák, generální ředitel společnosti BASF spol. s r.o. v České republice.

Tým Best_BASF_app a jeho aplikace BASF in your pocket nyní zamíří na středoevropskou regionální soutěž BASF Innovation Hub, kterou pořadatelé chystají na podzim.
BASF Innovation Hub se tento rok věnuje tématu Clean Technology, jež v sobě zahrnuje řešení týkající se agend Clean Energy, Farm to Fork a Circular Economy. Ve finále soutěže se sejdou kromě zástupců Česka či Slovenska také nejlepší týmy z Rakouska, Maďarska, Bulharska, Rumunska, Řecka, Slovinska, Chorvatska a Srbska. Odměnou pro celkového vítěze BASF Innovation Hub bude kromě finanční odměny i možnost rozvíjet svůj nápad a dále spolupracovat se společností BASF.

O inovačním maratonu GreenHack

GreenHack je největší inovační akcí ve střední Evropě na téma udržitelnosti, která se koná pod záštitou Evropské komise v rámci evropského zeleného týdne s mottem nulového znečištění – EU Green Week 2021. Cílem akce je najít řešení nejpalčivějších výzev současnosti. Organizátoři vypsali společně s partnery deset aktuálních výzev, jejichž řešení budou mít účastníci za úkol. Témata jsou zaměřená na úspory energie v budovách, prodloužení životnosti výrobků či recyklaci obalů a odpadů. Do soutěže se můžou do 10. června hlásit studenti, vývojáři, ekologové, inženýři či vizionáři. Přihlásit se mohou čeští i zahraniční inovátoři, a to buď v týmech, nebo jako jednotlivci. Organizátoři očekávají na dvě stovky účastníků z Česka a okolních zemí, kteří se budou moci do akce zapojit virtuálně. Záštitu nad akcí převzalo Ministerstvo životního prostředí České republiky a Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. Organizátorem GreenHack je společnost Insane Business Ideas. Další informace, rozepsané výzvy a harmonogram akce najdete na stránkách www.greenhack.eu.

Co je hackathon?

Hackathon je jednodenní nebo dvoudenní akce, na které skupina programátorů, designerů nebo jiných expertů staví prototyp řešení konkrétního problému. Jedná se o etické hackery, kteří využívají svých schopností pro dobro ostatních. Tématem hackathonů bývají výzvy moderní doby jako zdraví, doprava, energetika nebo život ve městech. Při práci účastníkům pomáhají odborní mentoři, data z veřejné a soukromé sféry či rychlý internet.
O společnosti BASF

Ve společnosti BASF tvoříme chemii pro udržitelnou budoucnost. Kombinujeme hospodářský úspěch s ochranou životního prostředí a společenskou odpovědností. Více než 110 tisíc zaměstnanců koncernu BASF přispívá k úspěchu našich zákazníků prakticky ve všech odvětvích téměř po celém světě. Portfolio společnosti je rozděleno do šesti segmentů: Chemicals, Materials, Industrial Solutions, Surface Technologies, Nutrition & Care a Agricultural Solutions. V roce 2020 dosáhla BASF obratu 59 miliard eur. Akcie společnosti BASF jsou obchodovány na burzách ve Frankfurtu (BAS) a jako American Depositary Receipts také v USA (BASFY). Další informace naleznete na www.basf.com.

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3