Protože se direct marketing vyvíjí a posunuje od klasické reklamní nabídky v papírové podobě distribuované poštou k digitální, šířené často online, byl okruh výběru takových osobností relativně velmi široký a zahrnoval obory od kreativního přímého a interaktivního marketingu, přes poštovní služby, lettershopy, databázový a věrnostní marketing, call centra, internetový a mobilní marketing až po zásilkový a internetový obchod. „Nicméně i zde je prostor otevřený. Do budoucna si klidně dovedu představit, že se vítězem stane osobnost, která se direct marketingu dlouhodobě úspěšně věnuje v nějaké společnosti ze zcela jiného oboru, například v bance," řekl ředitel ADMAZ Tomáš Hájek.
V prvním ročníku byl do directmarketingové síně slávy uveden Luboš Beniak (Reader´s Digest), ve druhém ročníku pak Jan Dvořák (IMP, Kosmetika Fleur de Santé). Třetí osobnost českého direct marketingu ADMAZ vyhlásí na konferenci Call centra 2011, která se uskuteční 29. listopadu v pražském hotelu Grand Majestic Plaza.
Jedenáctý ročník konference se poprvé zaměří na otázky propojení call center se sociálními sítěmi. Program však bude standardně zahrnovat i další témata, jako například spolupráce interního a externího call centra, analýza hlasového projevu či kvalita jako klíčový faktor úspěchu.
Stručné představení finalistů (podle abecedy):
Evžen Drtina (Wunderman)
Do komunikační oblasti vstoupil v roce 1993 díky reklamní agentuře Young and Rubicam, kde zastával pozici Client Service Director. V roce 1999 se stal generálním ředitelem agentury Wunderman, zaměřené na direct marketing a CRM, kde pracuje dodnes. V roce 2009 získal „malého delfína" v rámci soutěže Marketér roku.
Matthias Fink (Halens)
Od roku 1994 pracoval na různých pozicích ve společnosti Quelle. Od roku 2005 spojil svou kariéru s Quelle Česká republika jako její jednatel. Po rozpadu skupiny Arcandor (Quelle) se stal jedním z jednatelů nástupnické společnosti Halens ČR a následně byl jmenován generálním ředitelem Consortio Fashion Group (Halens Holding).
Aleš Hýbner (Teleperformace Česká republika a Slovensko)
Od roku 1997 pracuje ve společnosti Lion Teleservices CZ, která zajišťuje outsourcing služeb call centra v České republice a na Slovensku. V současnosti jako ředitel. Firma se v roce 2004 stala součástí holdingu Teleperformance, světové a evropské jedničky v oboru call center. Od roku 2000 je členem představenstva Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ).
Zbyněk Rehart (Česká mailingová společnost)
Spoluzakladatel a ředitel společnosti. Je jedním ze špičkových odborníků v oblasti přímého marketingu, IT technologií a databázového managementu. Stará se o celkové vedení firmy, veškeré inovace a technologický rozvoj všech tří divizí společnosti.
Aleš Zavoral (Alza.cz)
Zakladatel dnes pravděpodobně největší internetové obchodní společnosti s obratem přes pět miliard korun. V roce 2000 založil elektronický obchod propojený s webovými stránkami. V roce 2004 vznikla akciová společnost Alzasoft, později při rebrandingu přejmenovaná na Alza.cz. Jejím současným vlastníkem je kyperská investiční společnost, v níž má Aleš Zavoral podíl.
Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) je profesní sdružení právnických a fyzických osob podnikajících v oblasti direct marketingu a zásilkového obchodu. Je členem Svazu obchodu a cestovního ruchu, Evropské asociace e-commerce a zásilkového obchodu (EMOTA) a Federace evropského přímého a interaktivního marketingu (FEDMA). Spolupracuje s řadou dalších profesních sdružení, organizuje konference a semináře.
Asociaci tvoří několik skupin firem se zdánlivě různou podnikatelskou činností (adresná či neadresná distribuce, lettershop, databázový marketing, telemarketing, mobilní marketing, zásilkový obchod, nakladatelství...), všechny však mají společného jmenovatele - přímé oslovení potenciálního zákazníka, tedy direct marketing.
ADMAZ je dále pořadatelem konferencí Zásilkový obchod (zpravidla v měsíci říjnu), E-commerce Forum (květen) a Call centra (listopad) a dále organizuje soutěž o nejlepší kampaně přímého marketingu Český direkt & promo. Kromě toho ADMAZ podporuje některé vybrané akce (konference, veletrhy) jiných subjektů.
(tz)