INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Metaverzum ilustracni AccentureMetaverzum lze definovat jako sdílený virtuální prostor se všemi vymoženostmi, které současné technologie umožňují. Lze říci, že je dalším krokem ve vývoji internetu, zábavy i obchodu. Ve virtuálním světě se budeme pohybovat, nakupovat i pracovat. Tahounem mataverza pak bude herní průmysl a progresivní značky.

Rozvoj metaverza také bude hnacím motorem nové vlny digitální transformace, protože firmy se chtějí novince přizpůsobit. „Metaverzum je ekosystém digitálně­reálných světů a obchodních modelů, který změní způsob, jakým nynější svět funguje, jak v něm lidé komunikují, a to prostřednictvím propojení nových technologií, jakými jsou rozšířená realita, blockchain, digitální dvojníci či edge computing,“ říká Adam Leščišin ze společnosti Accenture ČR. „Kdo zaspí, ocitne se ve světech, které navrhl někdo jiný a pro někoho jiného. I proto firmy už nyní do metaverza houfně naskakují,“ dodává.

Je to jako přechod z 2D do 3D internetu. Zařízení jsou na tento krok připravená a mají dostatečný výpočetní výkon, který umožňuje virtualizovat reálný svět. Virtuální svět se bude propojovat s digitálním a fyzickým až do bodu, kdy přestanete rozpoznávat, ve kterém světě se pohybujete a odkud která informace přichází. Virtuální svět bude tak zajímavý, že pohyb a zážitky v něm překonají ty fyzické.

Vedle herního průmyslu, který je tradičním tahounem technologického vývoje, otevřely dveře metaverzu progresivní značky. „Hlavní značky světového byznysu jsou toho názoru, že jim tento nový svět pomůže jak v prodeji, komunikaci, náboru zaměstnanců, tak ve školení, které dostává zcela novou dimenzi. HR oddělení pak věří, že právě intenzita a originalita nových vjemů při školení bude v tomto ohledu k nezaplacení a přinese ovoce v podobě větší efektivity a popularity,“ říká Michal Černý ze společnosti Audiopro.

A nejenom to. Představte si například domovy pro seniory, kde tato nová technologie pomáhá naplňovat touhu po plnohodnotných zážitcích a vzpomínkách. I člověk, upoutaný na lůžko, bude moci prostřednictvím metarverza jít na procházku podél oceánu nebo se virtuálně dotknout jakékoli památky. Téměř nebude schopen rozpoznat, že to není realita.

„Metaverzum změní i svět investic. Banky nebo technologické firmy budují virtuální pobočky, rozrůstají se investice do realit ve virtuálních světech, kryptoměn používaných na existujících platformách. Zdá se, že roste nový svět, který má ambice existovat spolu s naším reálným a prolínat se s ním i na poli byznysu,“ říká Zuzana Stehlíková z IC Group.

Segmentům značek, které již využívají metaverze, teď dominuje retail. „V současnosti jsou v metaverzu již aktivní první značky, zejména z módního průmyslu, jako jsou Nike, Adidas, Gucci nebo Zara. Pozadu však nezůstává ani Coca Cola, RedBull nebo Budweiser. Velmi slibné je také nakupování v metaverzu supermarketu ve virtuální realitě s následným fyzickým doručením, jak to plánuje Walmart. Nike loni v metaverzu zpřístupnila svůj Nikeland, kde si návštěvníci mohou vyzkoušet virtuální verze zboží a také zažít zábavu. Nikeland už dokázal přilákat přes sedm milionů uživatelů,“ uzavírá Martin Šrůma z Accenture ČR.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3