Česká služba Google Nákupy je zatím jen lehkým úvodem do řešení, jež Google přináší. V několika větších ekonomikách, jako je Německo, USA, Velká Británie a pár dalších, je tato služba podstatně silnější a přímo integrovaná do přirozeného výsledku vyhledávání stejně, jako třeba v České republice jsou Google Places. Administrace služby Google Nákupy má zatím jen vlastní statistiky a není viditelná v Google Analytics. Výsledky tam jsou totiž spojeny s klasickým vyhledáváním na Googlu.
Z prvotního průzkumu českých eshopů je však už nyní patrné, že z celkového vyhledávání skrze Google chodí díky Google Nákupům na české eshopy zhruba 5 % návštěvníků. Pro porovnání, např. srovnávač Heureka.cz tvoří českým eshopům přibližně 13 % návštěvnosti a Zboží.cz dokonce 73 %.
Jaký potenciál to podle Effectixu má?
Dojde-li k zařazení služby Google Nákupy do běžných výsledků vyhledávání Google.cz, může být tento vyhledavač již během krátké chvilky zdrojem až 40 % návštěvnosti pro české eshopy, samozřejmě jde o každoměsíční návštěvnost.
(tz)