INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Google přišel nedávno s jasnými pokyny a doporučeními pro optimalizaci mobilního webu. Tímto vydal velmi cennou informaci ohledně použití webdesignu pro firmy, které v oblasti internetového marketingu podnikají. Podle vyjádření Martina Vinše, manažera konzultantů firmy Effectix.com, zabývající se SEO a výkonnostním online marketingem, tím konečně jasně potvrzuje, že co se líbí návštěvníkům, líbí se i Googlu.

Pokud je pro Google zásadní, aby dokázal správně interpretovat obsah stránky, je pochopitelné, že samotný obsah stránky je pro SEO zásadně důležitý. Potvrzuje tím, že vše směřuje k základnímu pravidlu – co je dobré pro návštěvníka. To znamená, že najde na webu, co hledal, nebo dostane zajímavé, aktuální informace, to je dobré pro Google.

Před nedávnem na konferenci Search Marketing Expo (SMX Advanced) v Seattlu, během panelu věnujícímu se SEO, oznámil Pierre Far, Analytik Google Webmaster Trends, nové a poměrně jasné pokyny a doporučení pro optimalizaci webu na mobilních zařízeních. Ve zkratce, Google doporučuje použít metodu tzv. responzivního web designu. Na vysvětlenou se jedná o způsob stylování HTML dokumentu, které zaručí, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro nejrůznější zařízení (mobily, notebooky, netbooky, tablety, aj.). Především díky vlastnosti Media Queries, která je zahrnuta ve specifikaci CSS3, lze rozpoznat vlastnosti zařízení, na němž je stránka prohlížena a přizpůsobit tak samotnou stránku a její obsah.

Pokud však není možné využít metodu responzivního web designu, lze použít další dvě metody tvorby mobilních stránek podléhajícím určitým pravidlům při komunikaci webu s vyhledávacím robotem.

Obr.: Jedno z možných řešení, jak rozdělit a zobrazovat obsah při použití responzivního web designu pro různé druhy zařízení. Zdroj: wikipedia.org

Proč je to zásadní pro budování mobilních webů?

Google v minulých letech vydával poměrně protichůdné rady, jak optimalizovat mobilní web. Nyní si konečně vzal čas na rozmyšlenou a nasbíral zpětnou vazbu od webmasterů mobilních stránek. Přichází se svými oficiálními doporučeními, jak budovat mobilní webové stránky, které jsou použitelné pro uživatele a zároveň je bude mít rád i vyhledávací algoritmus a to je, myslím, velmi poučné a užitečné.

Tři metody designu mobilního webu dle Googlu

Google říká, že existují tři základní konfigurace, kdy bude web Googlebotem rozpoznán jako mobilní, ale velmi silně je doporučován tzv. responsive web design (v ČR se občas používá Responzivní web design):

1. Stránky používající zmíněný reponsive web design. Tedy stránky, které jsou optimalizovány pro všechna zařízení (notebooky, tablety atd.) díky použití stylování CSS3. Každá stránka má jednu unikátní URL adresu a stejný HTML kód. Jen na základě použití stylování CSS3 (a zde vlastnosti Media Queries) pak web rozpozná, o jaké zařízení se jedná a tomu přizpůsobí zobrazení stránky a jejího obsahu. Toto je Googlem doporučená metoda a i v Effectixu ji používáme při tvorbě mobilních webů.

2. Dynamické stránky. Stránka má unikátní URL, ale zobrazuje odlišný HTML a CSS kód v závislosti na tom, zda uživatel používá stolní nebo mobilní zařízení.

3. Stránky, které mají svoji samostatnou verzi pro mobilní telefony.

Responzivní web design a SEO pro mobilní web

Google sám říká, že pokud je to možné, použijte responzivní webdesign. Zde pomocí CSS3 měníte způsob, jakým je stránka zobrazována na mobilních zařízeních. Tím, že je zde jedna URL a jeden HTML kód má Googlebot usnadněnou práci s rozpoznáním obsahu stránky. Proto může snadněji přiřadit ostatní SEO faktory stránky svého algoritmu k indexované stránce a zařadit ji do výsledků vyhledávání. Tento technický faktor tedy má vliv na dohledatelnost stránky ve fulltextu, což Google nyní oficiálně potvrzuje, a tím pádem na SEO.

Samozřejmě, správný výběr technického řešení je pouze jedním z mnoha kroků jak mít optimalizovaný mobilní web. Pokud však Google říká, že je pro něj zásadní, aby dokázal správně interpretovat obsah stránky, je pochopitelné, že samotný obsah stránky je pro SEO velmi důležitý. Proto vše, i přes tato nová doporučení vyhledávačů, jak mají webmasteři a vývojáři komunikovat s jejich vyhledávacími roboty, či poznatky agentur, stejně směřuje k základnímu pravidlu – co je dobré pro návštěvníka, to je dobré pro i Google.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3