Tradiční český poskytovatel hlasových a datových služeb, Dial Telecom, a.s., zaznamenal v loňském roce výrazný nárůst poptávek o nejrychlejší dostupnou službu přenosu dat LAMBDA. Využívají ji zejména telekomunikační operátoři a ISP, stále častěji však velké korporace pro komunikaci mezi svými pobočkami v rámci republiky, ale i směrem do zahraničí.
Podle aktuálních údajů Dial Telecomu vzrostly výnosy z prodeje služby meziročně o 107 %. Mezi spokojené zákazníky patří například pojišťovna Kooperativa nebo poradenská společnost Accenture.Služba nabízená ve vlastní optické WDM síti poskytuje škálovatelnou kapacitu 1 – 40 Gb/s. Technologie služby LAMBDA předurčuje její rozsáhlé využití především v sítích telekomunikačních operátorů a ISP, kteří jsou díky dělení vlnových délek v rámci světelného spektra schopni pokrýt růst kapacitních nároků datových sítí bez nutnosti pokládky nových kabelů. Tomu odpovídá i nynější struktura zákazníků Dial Telecomu pro službu LAMBDA.
Více než 90 % poskytnutých vlnových délek využívají mezinárodní a čeští operátoři nebo lokální ISP. Zatímco na velkoobchodním trhu počet prodaných produktů roste již jen pomalu a trendem posledních let je zvyšování kapacit existujících služeb (z 1 Gb/s na 10 nebo 40 Gb/s), prudce roste maloobchodní segment. Službu LAMBDA poptávají a následně začleňují do své IT infrastruktury i zákazníci z řad finančních institucí, významné e-shopy nebo společnosti s úzkou vazbou na zahraniční pobočky.
Významné posílení datové bezpečnosti
Aby velká společnost zajistila kontinuální fungování svého IT, nemůže spoléhat pouze na jeden centrální housing. Takováto topologie by byla příliš riziková, protože při výpadku serverů, konektivity nebo elektřiny v jednom datovém centru by přestala fungovat například celá pobočková síť nebo síť bankomatů.
Proto významné organizace z korporátního segmentu a státní správy staví svoji centrální infrastrukturu vždy redundantně (všechny klíčové prvky jsou minimálně zdvojeny). To klade větší nároky na telekomunikační infrastrukturu, protože data se musí v reálném čase zapisovat na dva až tři místa současně. Právě zde je bezkonkurenční přenosová kapacita služby LAMBDA neocenitelná.
Jiří Kutílek ředitel přímého prodeje společnosti Dial Telecom k prodeji služeb LAMBDA konstatuje: „Velké korporace využívají službu pronájmu vlastní vlnové délky zejména pro vzájemné propojení datacenter svých uzlových bodů sítě. Díky rozsáhlé optické infrastruktuře Dial Telecomu jsme schopni mezi datacentry poskytnout tuto službu v kruhové topologii, a to s nezávislými průběhy. Všechny služby tak můžeme nabídnout jako ucelený balík plně pokrývající potřeby zákazníka.“
Technologie LAMBDA
Technologie optické sítě standardu WDM umožňuje rozdělením barevného spektra světelného paprsku v optickém vlákně využít toto vlákno pro přenos několikanásobně vyšší kapacity. Každá vlnová délka (LAMBDA) nabízí možnost přenášet mezi dvěma body stejnou kapacitu jako jedno vlákno bez technologie WDM. Dial Telecom provozuje rozsáhlou DWDM a CWDM síť, která je kromě většiny významnějších českých implementována i na mezinárodních uzlech Dial Telecomu v Bratislavě a ve Frankfurtu.
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 600 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách