INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Chodit do práce dnes již neznamená pouze každodenní cestu po známé trase tam i zpět. Stále běžnější pro mnoho zaměstnanců i manažerů je nepravidelný program, v němž fyzická kancelář znamená jen přístav pro občasné zastávky. „K firemní poště, do interních systémů i k citlivým datům je dnes díky novým pracovním zvyklostem běžné přistupovat odkudkoli. Proto jsou firmy nuceny tyto přístupy profesionálně zabezpečovat,“ řekl Ondřej Kubeček ze společnosti System4u, která systémy správy mobilních aplikací firmám nabízí na míru.

Mobilní a počítačové technologie dávají možnost manažerům mít kancelář stále při sobě. Homeworking, alespoň částečnou možnost práce z domova, dnes nabízí nezanedbatelné množství firem a mobilní zařízení jsou využívána zároveň k pracovním i soukromým účelům. To jsou tři hlavní rysy nové pracovní reality, které si vynucují i změny v zabezpečení.

1)Vybudujte jednotnou bezpečnostní politiku firmy

Všechny firemní kroky by měly být v souladu s konzistentní bezpečnostní politikou firmy.Otázku bezpečnostní politiky pak není dobré řešit jen v úzkém okruhu IT specialistů. Mnohem efektivnější je dbát na celkovou osvětu a proškolení všech zaměstnanců. Třeba i v souvislosti s argumentem, že finanční ztráty vzniklé únikem dat mohou být příčinou zrušení zaměstnaneckých benefitů nebo snížení jejich hodnot.

2)Pořiďte si bezpečné firemní MDM řešení

„V korporacích i menších firmách se stále více pracuje na chytrých telefonech s Androidem nebo třeba na iPadech. Nutným důsledkem je potřeba řešení pro správu mobilních zařízení – takzvaného MDM (Mobile Device Management),“ říká Ondřej Kubeček ze společnosti System4u. Díky němu pak příslušný administrátor může udělovat jasné možnosti přístupu individuálně konkrétním zaměstnancům.

3)Naučte se přemýšlet jako hacker

Důležitým krokem k prevenci útoků na firemní data je naučit se přemýšlet jako hacker. Lidé, kteří mají v IT oddělení firmy na starosti bezpečnost, musí do detailu porozumět metodám a technikám, které hackeři používají během útoků na počítačové sítě a serverové systémy. „Tito specializovaní zaměstnanci by měli mít možnost si zmíněné postupy vyzkoušet v praxi a celkově zvládnout metodologii hackování z pohledu útočníka. Zde nejlépe platí formule „Chceš-li porazit svého soupeře, nauč se přemýšlet jako on,“ říká bezpečnostní expert Wayne Burke, který zabezpečoval data například pro FBI, americké námořnictvo nebo bezpečnostní složky NATO. Nyní vede v Počítačové škole Gopas žádaný kurz etického hackingu s názvem EC-Council Certified Ethical Hacker. Ten je určený například bezpečnostním technikům nebo správcům sítí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3