INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Firmy si často stěžují, ženemohou najít správné uchazeče pomocí běžných metod. Okolnosti je nutí, aby do svých náborových aktivit zahrnovaly stále častěji i sociální sítě, které mají potenciál snížit náklady na nábor zaměstnanců až o statisíce korun. Problémem však je, že firmy nevědí, jakým způsobem v tomto prostředí komunikovat a dělají řadu chyb. Upozorňuje na to Lubomír Husar z pracovního portálu Cliqjobs.com, který se sociálními sítěmi aktivně pracuje.

Firmy zachází se sociální sítí jako s pracovním portálem

Na Facebooku je v České republice 3,9 milionů uživatelů, což je 10 krát víc než na LinkedIn. Jeho potenciál je tedy ohromný. „Ze zkušeností však víme, že zaměstnavatelé nezřídka přemýšlí o sociálních sítích jako o dalším pracovním portálu nebo si je pletou s inzertní vývěskou. Příspěvky firem jsou sáhodlouhé. Lidé je nechtějí sdílet, protože postům chybí šmrnc, nápaditost a především poutavé vizuální zpracování. Rozhodli jsme se proto firmám s komunikací na Facebooku, Twitteru nebo Google+ trochu pomoct. Vedle odborného poradenství jsme pro ně připravili speciální modely pro zadávání pracovních nabídek, které odpovídají současným trendům na sociálních sítích,“ uvedl Lubomír Husar z pracovního portálu Cliqjobs.com.

Lidé sdílejí raději vizuální pracovní nabídky. Firmy to nevědí

Sociální sítě mají jedno zásadní specifikum. Pokud zde firmy chtějí při náboru uspět, nesmějí opomíjet vizuální a zábavnou stránku pracovní nabídky. V praxi je tomu bohužel často naopak. „Trendem totiž je, že uživatelé sdílejí atraktivní obrazový materiál mnohem raději a častěji než suchý a frázovitý výčet pracovních požadavků typu samostatnost, spolehlivost, komunikační schopnosti, proaktivní přístup. Lidský mozek navíc zpracuje vizuální informaci 60 tisíckrát rychleji než psaný text. Pokud tedy uživatel najde na internetu něco zajímavého, mnohem snadněji si později vybaví obrázek manažera ilustrující danou pozici, než její sáhodlouhý popis,“ řekl Lubomír Husar z pracovního portálu Cliqjobs.com.

Zaměstnavatelé tvoří příspěvky s jepičí životností

Zaměstnavatelé zároveň musí počítat s tím, že průměrná životnost příspěvku na facebookové zdi je 3 hodiny, což je 7 krát méně než v roce 2011. Tomuto stavu musí odpovídat i sdělení firem, které musí být osobní, adresné, stručné a co nejzajímavější. Jinak nebudou uživatelé příspěvek mezi sebou sdílet a zapadne o to rychleji. Průměrný dosah příspěvku je totiž jen 16 % fanoušků firemní stránky, tak proč by to nemohlo být více? Komunikaci je vhodné sestavit z 80 % ze zajímavých novinek z oboru, článků, citátů nebo zábavných videí. Zbytek mohou firmy využít ke své propagaci nebo nabízení pracovních míst, které musí svojí formou i obsahem odpovídat zvyklostem a potřebám uživatelů sociálních sítí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3