INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Rok od roku přibývá v České republice lidí, kteří nakupují na internetu a současně s tím roste i počet e-shopů. Ačkoli se online obchody staly součástí všedního dne, stále přetrvává mnoho předsudků a obav. Mezi pět nejčastějších mýtů přetrvávajících ve společnosti patří strach z podvodných e-shopů, online plateb a reklamací. Mnoho lidí je přesvědčeno, že ceny v e-shopech jsou vždy nižší než v kamenných obchodech nebo že internetový obchod je klíčem k bohatství.

Největším strašákem pro mnoho lidí je platba kartou online. Přitom je to naprosto bezpečné.

Většina platebních bran používá systém 3D-secure, který zajišťuje bezpečnost tím, že údaje o  kartě nakupující neposkytuje obchodníkovi, ale přímo bance. Informace o kartě se přenášejí zakódované, takže je může přečíst pouze banka. Současně je možné rozšířit proces autentizace při placení online o další údaj, který může přijít potvrzovací SMS zprávou z banky nebo který je možné si předem zadat.

Při nákupu dává mnoho lidí přednost zavedeným velkým e-shopům, i když je to někdy nevýhodné, ať už se jedná o cenu nebo dodací lhůty. Důvodem je obava z podvodných e-shopů. „Tato obava není na místě. Procento podvodných e-shopů je tak malé, že je větší pravděpodobnost, že člověk narazí na falešného kněze. Náklady na provoz e-shopu, správa a marketing, to vše je velmi časově náročné, že podvodný internetový obchod se nevyplácí,“ komentoval Miroslav Uďan, CEO Shoptet.cz

Reklamace nebo vrácení zboží vnímá mnoho zákazníků jako velký problém, který rozhoduje o tom, zda si věc pořídí na internetu nebo v kamenném obchodě. Každý e-shop má na svých stránkách jasně formulovaná pravidla pro případ vracení zboží nebo reklamace. Často jsou velkorysejší a k zákazníkům vstřícnější než kamenné obchody. Pokud se některý z provozovatelů nezachová správně, velmi rychle se to rozkřikne mezi internetovou komunitou. Pověst je jedna a seriózní e-shop o ni nemůže přijít.

„Často se setkávám s názorem lidí, že e-shop znamená rychlé zbohatnutí bez námahy. Možná tomu tak bylo před několika lety, kdy se tento způsob prodeje v Čechách začal prosazovat, ale dnes je situaci jiná. Jako každé podnikání vyžaduje čas a energii. Nejnižší cena nezaručí úspěch, nejdůležitější je komunikace se zákazníkem, nabídnutí nadstandardních služeb, jako je například odborná poradna.“ říká Miroslav Uďan.

Mezi veřejností je rozšířen také názor, že vše na e-shopech je levnější než v kamenných obchodech. Je to většinou pravda, ale ne vždy to platí. K ceně je nutné často připočítat balné a dopravu, což při koupi jednoho produktu, pokud není možné osobní vyzvednutí, může být ve finále nevýhodné. „Doporučuji nejen porovnat ceny u jednotlivých prodejců, ale také jejich dodací podmínky. Nakonec můžete často přijít na to, že levněji vás to vyjde tam, kde je cena vyšší, protože je například balné a poštovné zdarma,“ dodal Miroslav Uďan.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3