Přední český vývojář a výrobce informačních a ekonomických systémů uvedl závěrem roku novou verzi svého ERP systému PREMIER s názvem X5. Podnikový software prošel řadou inovací, z nichž na první pohled upoutá funkce takzvaného navigačního řádku. Jedná se o inteligentní funkci pro centrální vyhledávání s dvouúrovňovým našeptávačem. Dle dostupných testů společnosti zrychlí až 4násobně práci oproti předchozí verzi. Kromě této funkcionality nabízí systém více než sto novinek a vylepšení.
„Nový PREMIER je dalším významným krokem v naší více než patnáctileté snaze přinášet stále přehlednější podnikový ekonomický software s příjemnějším, intuitivnějším a více ergonomickým ovládáním. V systému jsme vylepšili a přidali více než sto funkcí,“ prozradil Boleslav Buzek, zakladatel PREMIER system a dále upřesňuje: „Navigační řádek je inteligentní funkce pro centrální vyhledávání s dvouúrovňovým našeptávačem. Uživatelé se s ním setkají napříč všemi částmi a moduly systému a jeho databázemi. Jedná se o užitečného pomocníka, který zrychlí práci se systémem až čtyřikrát,“ netají se Boleslav Buzek. Například pokud chce uživatel vstoupit do hlavní knihy a zde vyhledat konkrétní účet a zobrazit jeho pohyby, uspoří pomocí navigačního řádku 4 kliknutí.
Navigační řádek funguje na bázi spojení rychlého vyhledávacího nástroje s inteligentním našeptávačem. Ať už člověk hledá konkrétní oblast systému, dokladovou řadu (odběratelé, dodavatelé, apod.), modul, položku v číselníku, nebo údaje o obchodním partnerovi, stačí do vyhledávacího řádku napsat prvních pár písmen hledaného výrazu nebo kód, který k němu máte přiřazen. Systém okamžitě v pop-up okně nabídne možnosti, které hledanému zadání vyhovují.
Sekundární našeptávač
Unikátní výhodou, kterou „Navigační řádek“ systému PREMIER X5 poskytuje, je jeho dvojúrovňové kontextové členění. Po vyhledání dané položky se vám po najetí kurzorem myši v druhém okně rovnou zobrazí nejčastěji využívané doplňující možnosti.
Stále po ruce
Okno navigačního řádku může uživatel zapínat a vypínat pomocí klávesové zkratky Ctrl + F2 nebo z lišty nástrojů pod volbou „Pomůcky“. Po updatu na verzi PREMIER system X5 je funkce standardně zapnuta. Navigační řádek zůstává vždy nahoře nad ostatními okny tak, aby byl stále k dispozici.
Praktický příklad
Jak významně spoří nový navigační řádek čas, si můžeme popsat na následujícím příkladu. Chcete získat přehled nedávných účetních dokladů, které se váží k modelovému odběrateli, společnosti Techplan s.r.o. Do vyhledávacího okna navigačního řádku stačí přímo z úvodní obrazovky napsat počáteční písmena názvu společnosti, tedy „tech“. Našeptávač následně nabídne všechny položky, které spojení „tech“ v systému obsahují. Po najetí kurzorem myši na požadovaného obchodního partnera Techplan se v novém okně zobrazí další možnosti. Mezi nimi například přehledová karta společnosti Techplan, konkrétní nedávno vystavené faktury a také požadovaná možnost zobrazení přehledu posledních dokladů. Vše trvá méně než tři sekundy.
Stejná operace by bez využití Navigačního řádku obnášela navigaci ze základní obrazovky přes kartu odběratelé – adresář partnerů – vyhledání společnosti Techplan – a až následné zobrazení vyžadovaných dokladů.
Výhody navigačního řádku
·Rychlejší přístup k modulům, dokladovým řadám, číselníkům a datům konkrétních partnerů.
·Rychlé vyhledávání požadovaných položek.
·Hledá dle jakéhokoliv výrazu – dokladová zkratka, text dokladové řady, číslo či název účtu, název číselníku, partnera atd.
·Hledá ve všech databázích a modulech programu.
·Dostupný ve kterémkoliv místě programu (klávesová zkratka CTRL +F2).
Další inovované funkce nové verze systému PREMIER X5:
·Navigační řádek a inteligentní vyhledávání pro podstatné zrychlení práce.
·„Nalepovací“ poznámky pro přehledné úkolování s termínovou výstrahou.
·Propojení s IP telefony.
·Modernizace přehledů controllingu, pohledávek a závazků.
·Rychlý start s možností automatického výpočtu nejdůležitějších přehledů ihned po spuštění.
·Nástroje pro přehlednější práci v týmu a procesní řízení.
·Možnost exportu dokumentů do jednoho souboru s více jednotlivými listy (např. pro rozvahu, aktiva-pasiva, výkaz zisků a ztrát apod.).
·Dalších více než 100 novinek a vylepšení.
O společnosti PREMIER system
Společnost PREMIER system a.s. vznikla v roce 1998 jako ryze česká firma s vlastním know-how. Nyní je předním producentem informačních a ekonomických systémů na tuzemském trhu. Nosným programem společnosti je výroba a distribuce vlastního stejnojmenného ekonomického informačního softwaru PREMIER system pro řízení podniků a firem. Produktovou nabídku doplňují nástavbové moduly a specializovaná řešení pro firemní procesy v téměř jakémkoliv oboru. Po dobu více než 15leté působnosti na trhu ČR a SR si společnost Premier system a.s. vypracovala přední pozici mezi poskytovateli informačních a ekonomických systémů pro menší a střední společnosti.
Tradice a úspěch firmy je založen především na výrobě kvalitních produktů s originálním prostředím a ovládáním, na flexibilitě firmy při řešení individuálních požadavků svých zákazníků, vysoké odborné kvalifikaci zaměstnanců. Stejně tak poskytování komplexních služeb, jejich kvalita a rychlá dostupnost směřuje k hlavnímu cíli společnosti, a tou je maximální spokojenost zákazníků a osobní přístup ke klientovi. Především spokojenost našich klientů a jejich doporučování je hlavním elementem dynamického růstu společnosti a jejího portfolia klientů, které činí více než 3 500 subjektů (více než 12 tis. licencí). Naše dlouhodobé cíle jsou založeny poskytování našich produktů a služeb co nejširšímu spektru zákazníků v kategorii menších a středních společností. Budování dlouhodobého a oboustranně seriózního partnerství je další z hlavních cílů společnosti. Více informací naleznete na www.premier.cz.
Obrázek: Příklad pro vyhledávání účtu – takto lze ušetřit až 5 kliknutí při vstupu do hlavní knihy vybraného účtu