Téměř dva roky je v činnosti on-line systém ABCreklamace, který dokáže ve srovnání s papírovými reklamacemi ušetřit firmě až 80 % času a eliminovat chyby lidského faktoru.
Za necelé dva roky od svého spuštění bylo v systému vyřízeno či zaevidováno již téměř 35 000 reklamačních případů. Většina z nich (55 %) byla vyřešena do 5 dnů, nejčastějším způsobem řešení reklamace je oprava (53 %) nebo výměna zboží (23 %).
„Systém umí hlídat zákonné lhůty pro vyřízení reklamací, tiskne všechny potřebné formuláře a umožňuje klienty informovat o stavech reklamace přes SMS či emaily s předem připravenými texty,“ řekl Jiří Hubík, manažer projektu ABCreklamace. „Například jednomu našemu klientovi jsme zavedením naší evidence reklamací ušetřili více než šest hodin času měsíčně. Náš projekt má tedy také vysokou a rychlou návratnost - náklady na systém se mu jen na ušetřeném času vrátily během jednoho měsíce,“ doplnil Hubík.
(tz)