Dial Telecom, a.s., přední český poskytovatel datových a hlasových služeb zařadil do svého portfolia novinku určenou zejména zákazníkům z řad energetických a průmyslových firem a provozovatelů rozsáhlých technologických sítí. Služba Telemetry Connect umožňuje získávání telemetrických dat ze zařízení a snímačů „v terénu“ a jejich přenos do dispečinkového centra zákazníka. Vysoká dostupnost (téměř 100 % území ČR) je garantována díky přenosu dat v GSM sítích tuzemských operátorů.
Dial Telecom nabízí u služby Telemetry Connect širokou možnost kustomizace dle potřeb zákazníka. Řešení si poradí s přenosy dat skrze běžné i nestandardní protokoly. Rychlá je rovněž implementace služby. Zabezpečení a dohled nad službou 24/7 díky prověřeným technologiím společnosti. Spolehlivost je rovněž garantována díky SLA. Zákazníci mají rovněž možnost pořízení infrastruktury jako služby (s měsíčními poplatky), stejně jako pronájmu SW pro firemní aplikace.
Služba najde uplatnění u provozovatelů technologických sítí (plyn, elektřina, voda, teplo, ropa), ke sledování stavu kritických systémů (UPS, elektrocentrály, mrazicí boxy), získávání dat z měřidel odběratelů, zabezpečení objektů a zařízení, k dohledu nad dopravními zařízeními nebo k propojení mobilního pracoviště.
Technické řešení
Zákaznické koncové zařízení je připojeno přes sériové nebo ethernetové rozhraní ke komunikačnímu zařízení (router nebo modem), které využívá jedné, popřípadě dvou SIM karet. Zákazník tak má možnost využívat k přenosu kvůli zajištění lepší dostupnosti sítě dvou rozdílných mobilních operátorů. Komunikační zařízení následně zajišťuje trvalé připojení do privátního APN mobilní sítě (UMTS/EDGE/GPRS).
Datový provoz je směrován přes sítě mobilních operátorů a telekomunikační uzel společnosti Dial Telecom do centrály zákazníka. Využíván je buď pronajatý okruh, nebo zabezpečený tunel v síti Internet.
Nové služby díky akvizici
Skupina Dial Telecom nabízí telemetrické služby skrze svou dceřinou společnost Telemetry Services, s.r.o. Ta vznikla nedávnou akvizici části společnosti Nowire, s.r.o., která se právě na služby spojené s přenosy telemetrických dat v GSM sítích dlouhodobě specializovala. Telemetry Services je rovněž dodavatelem všech nezbytných aktivních síťových prvků.
O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 750 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.