INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 Nadcházející  volby do Evropského Parlamentu jsou další příležitostí pro sledování věčné otázky na téma „Jak sociální sítě ovlivňují volby”. Svět Facebooku, Twitteru, LinkedIn, YouTube a dalších sociálních sítí je neoddělitelnou součástí životů více než 4 milionů českých uživatelů Internetu (z celkových více než 7 milionů). A jak prokázaly volby v letech předchozích, veškerá volební klání se odehrávají velmi výrazně na sociálních sítích, které se tak staly důležitým komunikačním kanálem kandidátů a politických stran.


Kdo z kandidátů do Evropského Parlamentu zvládá nejlépe sociální sítě a kdo nejméně? Na to se pokouší odpovědět studie společnosti Effectix.com, specialista na internetový marketing.

„AEffectix.com volby EP kandidati Inofgrafikačkoli jsou Internet a sociální sítě v dnešní době nedílnou součástí našich životů, řada kandidátů  do Evropského Parlamentu jim nepřikládá váhu, tím pádem nevnímá komunikaci s voliči touto cestou jako důležitou. Mnozí sice své profily mají založené, ale často se jim nevěnují. Tím pádem vlastně pozbývají i svůj smysl,” říká Miroslav Kaška, konzultant pro sociální média ve společnosti Effectix.com.

Při pohledu na přední pozice kandidátek do Evropského Parlamentu a to,  jak jednotliví kandidáti  využívají  své profily na sociálních sítích, se nemůžete zbavit dojmu, že zde jde i o pomyslný souboj starého a nového světa.

Na základě průzkumu je onou sociální jedničkou mezi kandidáty do Evropského Parlamentu Edvard Kožušník (ODS). Sociálním sítím se dlouhodobě aktivně věnuje. Má nejvíce fanoušků na Facebooku, na Twitteru je nejdéle a jeho tweety sleduje největší počet lidí. Pokud si jeho sociální aktivity podrobně prostudujete, je jasné, že si prvenství po právu zaslouží.


Druhé místo obsadil Jiří Pospíšil (TOP09), kterému se o pozici na pomyslných stupních vítězů ale postarala hlavně velmi aktivní kampaň ODS v rámci předchozích voleb. Třetí místo patří Janu Kellerovi (ČSSD). Podrobnosti k pořadí viz tabulka dále v dokumentu.

Nejvíce kandidátů samozřejmě najdete na Facebooku, v řadě případů dvakrát. Jako by se nedokázali rozhodnout, zda využívat Stránku (“firemní” profil) nebo klasický profil uživatele. Přitom už několik let je využití osobního profilu možné (prostřednictvím sledování) a Stránka se od roku 2013 stává na Facebooku méně a méně použitelná.

Na Twitteru, který je v České republice druhou nejvýznamnější sociální sítí, najdete jen některé z kandidátů. V případě Twitteru daleko více platí, že politici na své profily zapomínají. Typickým příkladem může být Jiří Pospíšil, jehož účet na Twitteru stále uvádí ODS, ačkoliv tentokrát kandiduje za TOP 09.

Profily na LinkedIn a YouTube nejsou již tak časté. Studie také ukázala, že několik kandidátů nejspíš nemá ani vlastní webové stránky (nepodařilo se je nalézt). V naší digitální době je přinejmenším zarážející, že někteří z kandidátů znesnadňují voličům možnost s nimi  kontaktovat elektronickou poštou.


Pokud zjištěné informace ohodnotíme přidělováním bodů za existenci profilů, za počty fanoušků či sledujících, tak dojdeme k maximální hodnotě 2097. Udělovali jsme i trestné body za různá opomenutí (například dlouho neaktualizované účty). Výsledkem je následující pořadí:

 

Kandidát

Strana

Počet “bodů”

Edvard Kožušník

ODS

2045

JUDr. Jiří Popíšil

TOP 09

582

Prof. PhDr. Jan Keller, CSc.

ČSSD

249

JUDr. Klára Samková Ph.D.

ÚSVIT

217

RNDr. Pavel Poc

ČSSD

213

MUDr. Olga Sehnalová, MBA

ČSSD

208

Ing. Kateřina Konečná

KSČM

190

Mgr. Tomáš Zdechovský

KDU – ČSL

158

Ing. Jan Zahradil

ODS

135

Vojtěch Mynář

ČSSD

119


Na závěr je nutné dodat, že někteří z poslanců dokázali absencí poměrně podstatných věcí nasbírat dokonce body záporné. Proto, prosíme, berte toto souhrnné hodnocení pouze jako zpestření celého zkoumání.

Pro zhodnocení toho jak jsou jednotliví kandidáti do EP aktivní na sociálních sítích je lepší se podívat na infografiku, případně na kompletní studii. V té najdete konkrétní informace týkající se jednotlivých sítí spolu s řadou dalších zjištění.

Tuto studii a infografiku přináší společnost Effectix.com, specialisté na internetový marketing, sociální sítě, webové stránky, internetovou reklamu či optimalizaci pro vyhledávače. Zjištěné vychází ze stavu v prvním týdnu dubna 2014 a v žádném případě si neklade nároky na úplnost (jedná se o politiky na předních pozicích kandidátek stávajících parlamentních stran), zejména s ohledem na obtížné zjišťování a nalézání potřebných informací.


O společnosti Effectix.com

Effectix.com, s.r.o. zajišťuje pro rozsáhlé portfolio svých klientů služby v oblasti efektivního internetového marketingu. Od výroby webových stránek nebo internetových obchodů, přes SEO až po následnou propagaci a zviditelnění firem na Internetu. Poskytuje komplexní servis v internetové oblasti s jasným zaměřením na maximalizaci okamžitých prodejních výsledků. S nadstandardním klientským servisem pracuje pro malé, střední i velké firmy.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3