INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Svět databází si prošel úspěšným vývojem. Moderní databáze jsou oporou při podnikání, protože dodávají veškeré relevantní informace. Vyhledávání probíhá v reálném čase a prohledává desítky až stovky zdrojů během několika vteřin. Výsledkem je přehledný výstup, díky kterému zjistíte, kdo je vaše konkurence a kdo potenciální zákazníci. Databáze spolupracují se všemi elektronickými zařízeními, takže je můžete využívat kdekoliv prostřednictvím mobilu, počítače i tabletu.

Chytré databáze − co umí?

Základem dobré obchodní strategie je kvalitní průzkum trhu. Analýza konkurence je jedním ze základních marketingových nástrojů. Právě pomocí databází snadno vyhledáte, kdo je váš současný protihráč i potenciální zákazník na trhu. Během několika vteřin zjistíte nejen jeho aktuální stav, ale také ověřená telefonní čísla, emaily, adresy a podobně. Můžete tak analyzovat svůj podíl na trhu a nastavovat na to manažerské cíle „Kvalitní databáze též umí sledovat změny v rejstřících vázaných na firmu, což může být užitečné pro obchodní partnery. Vědí totiž, jaké oficiální změny se v dané firmě odehrávají,“ říká Jaroslav Holý ze společnosti Imper, která vyvinula databázi MERK obsahující kontakty až na 200 tisíc manažerů a zaměstnanců. Díky databázi tak odhalíte příležitosti na trhu, protože získáte kontakty na společnosti, se kterými jste doposud nenavázali obchodní styky. Moderní databáze obsahují veškeré formální údaje o společnosti, takže můžete vypracovat obchodní nabídku dané firmě na míru.

Jak to funguje?

Předplacením databáze získáte obvykle roční přístup k rozsáhlému balíku informací. Vše probíhá v online prostředí, protože databáze se aktualizuje denně. Tím je garantována pravdivost údajů. Denně tak probíhá až 20 tisíc aktualizací. Databáze sdružují údaje z desítek až stovek zdrojů: od veřejných institucí, přes soukromé databáze až po sociální sítě. Moderní databáze vyhledávají také aktuální články, které o firmě vyšly. Předplacením databáze tedy získáte ověřená telefonní čísla, emaily, kontaktní osoby a osoby z Linkedin, vše aktualizované v reálném čase. Výsledkem vašeho požadavku je pak přehledný výstup, který můžete exportovat do Excelu, CSV, API, nebo ho zobrazit ve všech elektronických zařízeních, tedy v mobilech, tabletech, počítačích či CRM.

Rozdělte si firmy podle klíčových aspektů

Data se dají shromažďovat v téměř každém oboru. Od toho se odvíjí i druhy databází, které bývají seřazené podle záměru jejich uživatelů. Vyhledávat tak můžeme v oborově zaměřených databázích (specializované na gastro nebo IT firmy a tak dále). „Vždy je klíčové najít, co firma vlastně potřebuje, tedy kdo přesně je její zákazník. Většina firem si myslí, že ho zná, ale realita je velice často jiná. I v tomto směru pomohou databáze firem,“ uvedl Jaroslav Holý. V obchodu se pak využívají databáze, které rozdělují firmy na trhu podle jejich velikosti (počet zaměstnanců, roční nebo měsíční obrat a jiné), data založení, stáří jednatelů nebo podle aktuální finanční kondice a konkurenceschopnosti.

Chytré databáze − pro koho?

Databáze firem využije každý, kdo se pohybuje v B2B obchodním modelu. Díky efektivnímu seznamu, který sdružuje veškeré informace o konkurenci a o potenciálních zákaznících, totiž okamžitě odhalíte obchodní příležitosti. „Jednotlivé seznamy si můžete přizpůsobit podle svých specifických potřeb. Potřebujete zacílit svou nabídku na firmy z Prahy s obratem 100 až 200 milionů, věnující se gastronomii? Databáze vám společnosti, zapadající do tohoto modelu, najde během několika vteřin,“ řekl Jaroslav Holý ze společnosti Imper, která nabízí databázi všech českých a v Česku působících firem s názvem Merk. Ze stejného důvodu využívají databáze také banky, které v nich najdou čísla účtů a bank jednotlivých společností a podnikatelů. Díky těmto údajům pak mohou lépe zpracovávat nabídky potenciálním klientům.

Ověřená data v reálném čase

Ještě před dobou počítačovou se jednotlivé údaje manuálně zařazovaly do složek, které byly součástí komplexní kartotéky. Takové řazení bylo příliš zdlouhavé a obsáhlé kartotéky zabíraly velkou část prostoru. S rozvojem počítačů nastal i rozvoj databází. Jednotlivá data se převáděla do digitální podoby, avšak lidský přínos byl stále velký. Ověřování dat z databází totiž probíhalo manuálně, pracovníci tak museli obvolávat a zjišťovat pravdivost údajů. Moderní databáze si už samy stahují data z různých oficiálních zdrojů a dávají je do souvislostí. „Vyhledávání probíhá v reálném čase téměř bez zpoždění, takže data jsou aktuální. Ověřování telefonních čísel také už neprobíhá manuálně. Strojové automaty vytočí číslo a ověří, je-li funkční. V databázi MERK máme například téměř 800 tisíc telefonních čísel na firmy a každé číslo se automatem ověřuje každé 3 měsíce,“ prozradil Jaroslav Holý. V databázích se ověřuje i relevantnost webových stránek pomocí speciálních aplikací. Ty poznají, jestli je web aktivní.

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3