INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Svět databází si prošel úspěšným vývojem. Moderní databáze jsou oporou při podnikání, protože dodávají veškeré relevantní informace. Vyhledávání probíhá v reálném čase a prohledává desítky až stovky zdrojů během několika vteřin. Výsledkem je přehledný výstup, díky kterému zjistíte, kdo je vaše konkurence a kdo potenciální zákazníci. Databáze spolupracují se všemi elektronickými zařízeními, takže je můžete využívat kdekoliv prostřednictvím mobilu, počítače i tabletu.

Chytré databáze − co umí?

Základem dobré obchodní strategie je kvalitní průzkum trhu. Analýza konkurence je jedním ze základních marketingových nástrojů. Právě pomocí databází snadno vyhledáte, kdo je váš současný protihráč i potenciální zákazník na trhu. Během několika vteřin zjistíte nejen jeho aktuální stav, ale také ověřená telefonní čísla, emaily, adresy a podobně. Můžete tak analyzovat svůj podíl na trhu a nastavovat na to manažerské cíle „Kvalitní databáze též umí sledovat změny v rejstřících vázaných na firmu, což může být užitečné pro obchodní partnery. Vědí totiž, jaké oficiální změny se v dané firmě odehrávají,“ říká Jaroslav Holý ze společnosti Imper, která vyvinula databázi MERK obsahující kontakty až na 200 tisíc manažerů a zaměstnanců. Díky databázi tak odhalíte příležitosti na trhu, protože získáte kontakty na společnosti, se kterými jste doposud nenavázali obchodní styky. Moderní databáze obsahují veškeré formální údaje o společnosti, takže můžete vypracovat obchodní nabídku dané firmě na míru.

Jak to funguje?

Předplacením databáze získáte obvykle roční přístup k rozsáhlému balíku informací. Vše probíhá v online prostředí, protože databáze se aktualizuje denně. Tím je garantována pravdivost údajů. Denně tak probíhá až 20 tisíc aktualizací. Databáze sdružují údaje z desítek až stovek zdrojů: od veřejných institucí, přes soukromé databáze až po sociální sítě. Moderní databáze vyhledávají také aktuální články, které o firmě vyšly. Předplacením databáze tedy získáte ověřená telefonní čísla, emaily, kontaktní osoby a osoby z Linkedin, vše aktualizované v reálném čase. Výsledkem vašeho požadavku je pak přehledný výstup, který můžete exportovat do Excelu, CSV, API, nebo ho zobrazit ve všech elektronických zařízeních, tedy v mobilech, tabletech, počítačích či CRM.

Rozdělte si firmy podle klíčových aspektů

Data se dají shromažďovat v téměř každém oboru. Od toho se odvíjí i druhy databází, které bývají seřazené podle záměru jejich uživatelů. Vyhledávat tak můžeme v oborově zaměřených databázích (specializované na gastro nebo IT firmy a tak dále). „Vždy je klíčové najít, co firma vlastně potřebuje, tedy kdo přesně je její zákazník. Většina firem si myslí, že ho zná, ale realita je velice často jiná. I v tomto směru pomohou databáze firem,“ uvedl Jaroslav Holý. V obchodu se pak využívají databáze, které rozdělují firmy na trhu podle jejich velikosti (počet zaměstnanců, roční nebo měsíční obrat a jiné), data založení, stáří jednatelů nebo podle aktuální finanční kondice a konkurenceschopnosti.

Chytré databáze − pro koho?

Databáze firem využije každý, kdo se pohybuje v B2B obchodním modelu. Díky efektivnímu seznamu, který sdružuje veškeré informace o konkurenci a o potenciálních zákaznících, totiž okamžitě odhalíte obchodní příležitosti. „Jednotlivé seznamy si můžete přizpůsobit podle svých specifických potřeb. Potřebujete zacílit svou nabídku na firmy z Prahy s obratem 100 až 200 milionů, věnující se gastronomii? Databáze vám společnosti, zapadající do tohoto modelu, najde během několika vteřin,“ řekl Jaroslav Holý ze společnosti Imper, která nabízí databázi všech českých a v Česku působících firem s názvem Merk. Ze stejného důvodu využívají databáze také banky, které v nich najdou čísla účtů a bank jednotlivých společností a podnikatelů. Díky těmto údajům pak mohou lépe zpracovávat nabídky potenciálním klientům.

Ověřená data v reálném čase

Ještě před dobou počítačovou se jednotlivé údaje manuálně zařazovaly do složek, které byly součástí komplexní kartotéky. Takové řazení bylo příliš zdlouhavé a obsáhlé kartotéky zabíraly velkou část prostoru. S rozvojem počítačů nastal i rozvoj databází. Jednotlivá data se převáděla do digitální podoby, avšak lidský přínos byl stále velký. Ověřování dat z databází totiž probíhalo manuálně, pracovníci tak museli obvolávat a zjišťovat pravdivost údajů. Moderní databáze si už samy stahují data z různých oficiálních zdrojů a dávají je do souvislostí. „Vyhledávání probíhá v reálném čase téměř bez zpoždění, takže data jsou aktuální. Ověřování telefonních čísel také už neprobíhá manuálně. Strojové automaty vytočí číslo a ověří, je-li funkční. V databázi MERK máme například téměř 800 tisíc telefonních čísel na firmy a každé číslo se automatem ověřuje každé 3 měsíce,“ prozradil Jaroslav Holý. V databázích se ověřuje i relevantnost webových stránek pomocí speciálních aplikací. Ty poznají, jestli je web aktivní.

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3