INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Český Google, který se dlouhodobě orientuje na vzdělávání a podporu byznysu tuzemských firem, připravil nový projekt s cílem pomoci podnikům při expanzi na další trhy. Česká pobočka Googlu rozjíždí Exportní akcelerátor, jehož cílem je poskytnout firmám know-how v oblasti digitálního marketingu na zahraničních trzích. Do pilotního projektu se mohou hlásit podniky všech velikostí. Stačí, pokud mají globálně uplatnitelný produkt určený pro koncové spotřebitele nebo malé a střední firmy, a zároveň mají ambici během následujícího roku výrazně navýšit tempo růstu na trzích mimo ČR s využitím digitálního marketingu. Registrace do programu probíhá na webu digitalniexport.cz do 15. dubna.

„Česká ekonomika se dlouhodobě a úspěšně orientuje na výrobu a export fyzického zboží. Díky internetu však  v Česku vyrůstá celé nové odvětví zaměřující se na vývoj a distribuci digitálních produktů a služeb, ať již je to software, online hry, nejrůznější webové portály, srovnávače, analytické nástroje nebo tzv. e-shopy. A právě těmto firmám bychom rádi pomohli efektivně využívat možností, které pro prodej jejich výrobků a služeb nabízí digitální marketing, a velice prakticky jim ukázali, jak na to,“ říká Jan Vraný, obchodní ředitel českého Googlu.

Exportní akcelerátor je určen jak těm, kteří zvažují vstoupit na první zahraniční trh, tak těm, kteří už v zahraničí prodávají a chtějí dále expandovat. Je to bezplatný tříměsíční program složený z přednášek, workshopů a individuálních konzultací. Ty provedou účastníky všemi klíčovými fázemi marketingových kampaní - od stanovení cílů a nastavení měření až po výběr trhu a nastavení a optimalizaci kampaní.

V Exportním akcelerátoru budou firmám předávat zkušenosti přední experti českého Googlu, včetně Taťány le Moigne, Davida Špinara, Jana Vraného, Markéty Kabátové nebo Jana Zdarsy. Do projektu se zapojí rovněž zástupci Googlu specializující se na exportní trhy, klíčoví partneři INBORN a B2B Group a spolupracující agentury Medio Interactive a Proficio.

Exportní akcelerátor je nový projekt, který Google právě spouští. Na podporu českého exportu se ale zaměřuje dlouhodobě a dnes najdete v Česku velké množství firem, které díky nástrojům Googlu prodávají  v zahraničí.

„Prvními zeměmi, do kterých jsme z Česka za využití Google AdWords expandovali, byly USA, Německo a Španělsko. Důležitým krokem byl pak vstup do Brazílie v roce 2011. Hlavně díky němu jsme během roku zaznamenali raketový růst,“ popisuje Ondřej Uhlíř, country manager českého Webnode, na jehož platformě si lidé i firmy vlastními silami vytvářejí webové stránky.

Dalším příkladem úspěšného využití digitální reklamy pro prodej na zahraničních trzích je společnost Maternia z Nové Bystřice - v současnosti největší on­line prodejce kontaktních čoček v Česku a na Slovensku a významný hráč v řadě dalších zemí střední Evropy. V roce 2013 se navíc společnost vydala za hranice regionu a dnes úspěšně provozuje internetový prodej kontaktních čoček například ve Velké Británii, Itálii nebo ve Švédsku. „A na rok 2015 plánujeme otevření dalších trhů, i když zatím neprozradíme kterých,“ říká výkonný ředitel společnosti Jiří Urban.

Díky internetu mohou dnes i nejmenší firmy uspět na globálním trhu. S cílem podpořit digitální ekonomiku a růst firem Google nedávno oznámil závazek vyškolit do roku 2016 jeden milion Evropanů v základních digitálních dovednostech. S pomocí celkové investice 25 milionů eur chce rozšířit své stávající vzdělávací programy a zprostředkovat je na dalších evropských trzích zejména menším firmám a živnostníkům. V Česku se nyní k již existujícím aktivitám přidává Exportní akcelerátor, který plánuje v případě úspěchu Google dále rozvíjet. Více informací o tomto projektu je k dispozici na digitalniexport.cz.

Doplňující informace:

Již nyní nabízí Google firmám řadu veřejně přístupných a bezplatných nástrojů pro rozvoj byznysu. Ty mohou pomoci například s výběrem správného trhu, zjišťováním důležitých makroekonomických dat, analýzou trendů ve vyhledávání určitých výrobků a služeb nebo dokonce i zmapovat konkurenci z hlediska inzerce v konkrétní zemi.

Příklady bezplatných nástrojů a jejich stručná charakteristika:

Global Market Finder: nástroj pro hledání nových trhů pomocí údajů z celosvětového vyhledávání na internetu uvádí, kolikrát uživatelé vyhledávali vaše klíčová slova v arabštině, čínštině, angličtině nebo v některém z 56 jazyků.

Consumer Barometr: umožňuje bezplatně zkoumat a porovnávat aktivitu zákazníků od vyhledávání informací o produktech až po samotný nákup na internetu i mimo něj, a to v různých zemích a demografických skupinách.

Google Trends: portál, kde můžete analyzovat, jak si vede vaše značka ve srovnání s konkurencí na základě agregovaných hledaných výrazů ve Vyhledávači Google. Identifikujte sezónnost a monitorujte ad hoc výkyvy vaší kategorie.

YouTube Dashboard: pomocí tohoto nástroje můžete sledovat trendy a analyzovat videa na serveru YouTube podle různých parametrů.

Display Benchmark: nástroj ke zjištění toho, jak jsou na tom vaše display reklamy ve srovnání s konkurencí včetně možnosti zobrazení na mapách a pokročilých analytických možností.

Translator toolkit: nástroj pro jazykovou lokalizaci kampaní.

Google Analytics: umožňuje měřit prodej a konverze. Nabízí také aktuální informace o tom, jak návštěvníci využívají webové stránky, jak se na ně dostali a jak lze zajistit, aby se na ně vraceli.

Our Mobile Planet: tento portál pokrývá informace o rozšíření a používání chytrých telefonů ve 48 zemích světa. Vytvořit si tak můžete vlastní grafy, z nichž získáte podrobnější údaje o spotřebitelích s mobilním zařízením, a data, která potřebujete pro svou mobilní strategii.

Public Data Explorer: nástroj k prohlížení dat získaných z veřejných institucí a zdrojů.

Think Insights: zdroj pro postřehy, trendy a výzkumy v oblasti digitálních médií a marketingu. Kreativní inspirace a osvědčené postupy pro marketéry.

Think Insights: zdroj pro postřehy, trendy a výzkumy v oblasti digitálních médií a marketingu. Kreativní inspirace a osvědčené postupy pro marketéry.

O společnosti Google Inc.

Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba sto třicet lokalizovaných služeb, kromě Vyhledávače Google, který se pro české uživatele stal jedničkou, přinesl také služby jako Mapy Google, prohlížeč Chrome, video portál YouTube nebo operační systém Android a multimediální platformu Google Play. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Google Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice.

Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře www.google.cz/press.

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o službách Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, workshopů a odborných přednášek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3