Bezpečnostní projekt FENIX vznikl na půdě českého propojovacího uzlu NIX v roce 2013 jako reakce na intenzivní DoS útoky, kterým v roce 2013 (a také později) čelila významná česká média, banky i operátoři. Smyslem nově zahájeného projektu bylo zachovat uživatelům dostupnost internetových služeb v případě DoS útoku na klíčovou infrastrukturu peeringových uzlů či jednotlivých sítí. Projekt se krátkou dobu osvědčil.
Útoky DoS dodnes sice není možné předvídat. Objevují se jednotlivě, ale i ve vlnách a s různou intenzitou. DoS útoky jsou dnes rovněž nástrojem pro boj s konkurencí a je možné je dokonce poměrně snadno objednat.
I proto je bezpečnostní projekt FE.NIX, do něhož je dnes zapojeno už devět členů z řad významných poskytovatelů připojení, velmi významným nástrojem pro boj nejen proti těmto nekalým praktikám.
Díky projektu FE.NIX, u jehož zrodu stála i společnost Dial Telecom (www.dialtelecom.cz), jsou rovněž její zákazníci již déle než rok v bezpečí před DoS a DDoS útoky. Po zapojení do projektu FE.NIX se několikrát na různých úrovních podílel na ochraně infrastruktury před útoky.
FE.NIX je organizace věnující se především provozování datových úložišť. V lednu tohoto roku se navíc rozšířila o pražské datacentrum Coolhousing. Patří do ní tak společnosti ACTIVE 24, Casablanca INT, CESNET, CZ.NIC, ČD – Telematika, Dial Telecom, Seznam.cz a O2 Czech Republic a nyní i Coolhousing.
O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 750 kilometrů v rámci České republiky a 250 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Ve své síti provozuje Dial Telecom více než 5000 aktivních zařízení s 25 000+ aktivními porty. Kromě optických tras využívá Dial Telecom 1100+ rádiových spojů jak ve své páteřní infrastruktuře, tak i pro úseky posledních mílí.
Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz