INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

České podnikatelské prostředí nevypadá jako procházka růžovým sadem. Právě naopak. Odposlechy v kancelářích, nebo napíchnuté telefony – s podobnou formou neetického získávání informací už se setkalo téměř třicet procent firem. Devět z deseti firem se navíc obává, že konkurence proti nim vytáhne nekalé triky, jen aby získala výhodu. Vyplývá to z odpovědí více než stovky respondentů průzkumu, který mezi svými členy provedla Unie malých a středních podniků.

Že jsou k podnikání potřeba ostré lokty, je obecně známý fakt. Nicméně to, že by se běžně odposlouchávaly kanceláře firem, se doposud příliš nevědělo. Přitom plných sedmadvacet procent respondentů průzkumu Unie malých a středních podniků uvedlo, že se s odposlechem setkalo v praktickém životě. To znamená, že buď měli nasazenou štěnici v kanceláři, nebo jim někdo napíchl telefon.

            „To, že má třetina podnikatelů osobní zkušenost s odposlechem, je logické vyústění faktu, že se u nás tato technika stala v podstatě běžnou záležitostí. Ročně se v České republice prodá odposlechová technika za stovky milionů korun a jak v oblasti businessu, tak v oblasti politiky je velmi pravděpodobné, že na nějakou formu odposlechu narazíte,“ komentoval výsledky průzkumu Jiří Schmidt, specialista na bezpečnost a ochranu proti odposlechu ve společnosti Probin.

            Výsledky průzkumu pak podtrhly odpovědi velké většiny podnikatelů, kteří si myslí, že se v České republice business férově dělat nedá. Čtvrtina ze stovky respondentů se domnívá, že ostatní firmy si pomáhají ve velké míře nekalými praktikami. Dalších pětašedesát procent si myslí, že konkurence čas od času využije nástrojů, které jsou za hranou přijatelných obchodních praktik. Znamená to, že jen deset procent podnikatelů vnímá české podnikatelské prostředí jako bezproblémové.

            „Výsledky průzkumu mě zarazily. Neočekával jsem totiž, že by byli čeští podnikatelé až tak pesimističtí. Vypadá to, že si lidé zvykají na sys­tém, kdy se někdo na trhu nechová poctivě, a proto musím přistoupit na jeho hru, abych se nedostal do ztráty. To je smutná vizitka pro tuzemské prostředí,“ řekl David Šeich, předseda Unie malých a středních podniků.

            Přestože tyto hrozby české firmy vnímají, podle výsledků průzkumu používá nějakou formu ochrany pouze osmnáct procent respondentů. Šifrovanou komunikaci používá deset procent z nich. Dalších osm procent si pak pravidelně nechává zkontrolovat kanceláře, jestli nejsou odposlouchávané. Česká legislativa je přitom ve vztahu k odposlouchávání velmi benevolentní. Technika potřebná k „napíchnutí“ něčího telefonu, nebo kanceláře je totiž běžně dostupná a v České republice mohou odposlouchávat nejen orgány státní správy, ale také bezpečnostní agentury, které k odposlechu nepotřebují žádná povolení.

            Že by se však podnikatelé více chránili? Ne, většina o tom neuvažuje. Jen necelá čtvrtina respondentů uvedla, že se chystá pořídit nějakou formu ochrany informací a dat.          

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3