INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ilustracni foto Accenture copyPodle nejnovější studie společnosti Accenture rozpoznává velká většina vedoucích pracovníků přínos mobilních aplikací pro svůj podnik (87%), ale jen málo z nich je dobře připraveno na úspěšné zavedení a udržování těchto aplikací.

Zpráva Růst digitálního podnikání: Zaměřeno na mobilní aplikace zahrnuje vyjádření téměř 2000 vedoucích pracovníků. Ukázalo se, že v průběhu navrhování a vyvoje aplikací používá testovací program, který zahrnuje uživatelskou zpětnou vazbu, pouze 52 % dotázaných. Pouze 48 % provádí monitoring užití nebo analýzy, aby porozumělo uživatelsky problematickým místům v používaných aplikacích.

„Podniky se na své aplikace dostatečně nezaměřují. Devět z deseti respondentů uvedlo, že vnímá vysokou zákaznickou poptávku po mobilních aplikacích, přesto má polovina respondentů pocit, že aplikace nelze z hlediska bezpečnosti dostatečně zajistit pro obchodní účely a pouze 45 % z nich používá nástroje pro okamžité hlášení pádu aplikace,“ uvedl Abhijit Kabra, vedoucí mobilních aplikací z Accenture divize Digital – Mobility. „Pokud mají být aplikace opravdu efektivní, musí proběhnout důkladné testování ještě před spuštěním, a pak následovat důkladná správa aplikace. Nejen, že tak firmy budou mít spokojené uživatele aplikací, ale také zajistí, že bezpečnostní potíže budou řešeny jako průběžná priorita.“ „Zjistili jsme, že příliš mnoho společností zanedbává zlepšování svých současných aplikací,“ uvedl Kabra. „Riskují tak znehodnocení vlastní investice.“

Správa aplikace po celou dobu její životnosti předchází zhoršenému výkonu, který může frustrovat uživatele a vést k špatné uživatelské zkušenosti nebo k oslabené bezpečnosti.

·         Polovina respondentů (49 %) uvedla bezpečnost jako největší problém, se kterým se potýkají při vývoji a správě mobilních aplikací.

·         Po bezpečnosti jsou druhým největším problémem potíže s výkonem, jako je padání aplikace a programové chyby (37 %). Přesto pouze polovina (55 %) respondentů využívá nástroje pro sledování programových chyb a jejich opravy, aby těmto problémům předcházela. 

Podle výzkumu společnosti Accenture vedoucí pracovníci očekávají, že podnikové aplikace budou hrát výraznou roli v dalším rozvoji jejich firem:

·         82 % respondentů vidí aplikace jako nedílnou součást své organizace

·         85 % respondentů věří, že aplikace budou v budoucnosti dominantním uživatelským rozhraním

·         Téměř 9 z 10 respondentů věří, že mobilní aplikace se stanou bránou do digitálního podnikání (87 %)

Přesto pouze necelá polovina respondentů využívá aplikace s cílem zlepšit efektivitu svého podnikání. Pouze 46 % uvedlo, že využívá aplikace pro sledování produktivity (productivity apps), a pouze 44 % využívá aplikace jako prodejní kanál, zákaznický nebo informační servis. Další aplikace, které by podnikům mohly přinést výrazné provozní výhody jako mobile learning, nebo aplikace pro spolupráci, používá pouhých 35 % firem, přestože 38 % respondentů, kteří je v současné době nevyužívají, je plánuje zavést v následujících dvou letech.

„Aplikace se stávají nezbytnými pro přístup k obchodním údajům potřebným pro rozhodování v reálném čase, ať už v rámci správy průmyslových procesů, spolupráce zaměstnanců, školicích programů, nebo zákaznické zkušenosti,“ uvedl Kabra. „Tím pádem jsou uživatelská zkušenost a výkon aplikace důležitější než kdykoliv předtím. Náš výzkum ukazuje, že obchodní lídři nutně potřebují zlepšit správu svých aplikací, aby zajistili maximální výnos ze svých investic,“ uzavřel Kabra.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3