Dial Telecom, a. s., přední český poskytovatel datových a hlasových služeb, připojil v těchto dnech do své optické sítě nové logistické centrum Lidl E-Commerce v Plzni. Jako jediný vyhověl náročným požadavkům developera i klienta. Řešení zahrnuje jak připojení serverovny a tedy i e-shopu, v němž budou probíhat objednávky a transakce, ale také celého logistického centra. Garantovaná dostupnost datových služeb je vyšší než 99,99 %.
Lidl E-Commerce International GmbH & Co. KG (Lidl E-Commerce) plánuje zahájit plně automatizovaný provoz svého skladu do konce tohoto roku. V tuto chvíli proto probíhá vybavování technologiemi a přípravy po technické stránce, mezi něž patří kromě elektronických skladových vozíků a ostatních automatizovaných činností rovněž zprovoznění kvalitní a zabezpečené konektivity. Náročné podmínky na rychlé a bezpečné připojení k internetu dokázal splnit díky individuálnímu datovému řešení a vlastní národní optické síti pouze Dial Telecom.
Mezi kriticky důležité aplikace bude v serverovně Lidl E-Commerce patřit rovněž plánovaný e-shop, v němž si zákazníci z celé ČR budou moci již v prvním čtvrtletí 2017 objednat různé spotřební zboží.
„Se zahájením provozu plzeňského distribučního centra počítáme během podzimu letošního roku. Start internetového obchodu poté předpokládáme nejpozději v prvním čtvrtletí roku 2017,“ řekla k tomu Zuzana Holá, mluvčí Lidlu.
Zásobování ČR, Slovenska i Německa
Z logistického centra budou zásobovány Česká republika, Slovensko, část Německa a do budoucna i Polsko. Optická síť Dial Telecomu zajistí propojení logistického centra v Plzni s centrálou, napojení na ERP systémy společnosti, konektivitu pro serverovnu a v neposlední řadě přes ni budou probíhat objednávky a finanční transakce e-shopu.
„V tuto chvíli máme takzvaný náběhový měsíc, v průběhu výstavby a ladění technologií tedy dodáváme konektivitu 2× 50 Mbit/s. Za plného provozu však bude navýšena na garantovaných 2× 100 Mbit/s, s možností upgradu rychlosti až na 2× 1 Gbps,“ řekla nám Martina Setunská, marketingová manažerka společnosti Dial Telecom.
Technické řešení konektivity
Individuální řešení Profi Internet zahrnuje využití tamější vlastní optické sítě Dial Telecomu, která bude nově zavedena až do logistického centra, zálohované konektivity 2× 100 Mbit/s pomocí optické sítě i radiového propojení, s možností navýšení rychlosti až na 2× 1 Gbps. Dostupnost služeb (SLA) tak dosahuje 99,99 %.
Dial Telecom zajišťuje v této oblasti komplexní služby: od vybudování trasy k zákazníkovi, přes koncová zařízení až po garantovaný přístup k internetu. Vlastní páteřní a metropolitní optická síť umožňuje zřídit přístupové linky s maximální možnou kvalitou, a zejména u vysokých kapacit navíc s velmi zajímavou cenou. Technologie využívající optickou síť jako základní přenosovou vrstvu jsou nejčastěji na bázi DWDM nebo CWDM. Nad základní infrastrukturou provozuje Dial Telecom rozsáhlou IP MPLS síť, síť na bázi L2 Ethernetu a SDH síť pro synchronní přenosy – zejména u hlasu.
Optická síť jako konvergenční médium budoucnosti
Dial Telecom začal metropolitní síť v Praze budovat po roce 2000 a každoročně investuje nemalé prostředky do jejího dalšího rozvoje. Pevné připojení klientů optickým kabelem, vedeným převážně v bezpečí pod povrchem země, umožňuje vysokou rychlost a libovolnou přenosovou kapacitu datového a hlasového připojení, ale také jednoduchost a úsporu provozních i investičních nákladů. Metropolitní optická síť kopíruje výstavbu především kancelářských prostor v Praze.
Společnost Dial Telecom vlastní a provozuje rozsáhlé metropolitní sítě v Praze, Brně, Plzni, Ostravě, Hradci Králové, Boskovicích, Jihlavě a Hodoníně. Tam, kde není optická síť k dispozici a kde není její budování efektivní, doplňuje kvalitní pokrytí internetem rádiová síť. Kromě komplexního poskytování internetových služeb se Dial Telecom zabývá například také hlasovými, cloudovými či telemetrickými službami.
O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Kromě optických tras využívá Dial Telecom 1100+ rádiových spojů jak ve své páteřní infrastruktuře, tak i pro úseky posledních mílí.
Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.
(tz)