INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Digitalizace, která vstupuje do každého odvětví, umožňuje firmám sbírat velké množství dat ze všech podnikových procesů. Podle nové studie Cisco ale devět z deseti zaměstnanců zatím není plně připraveno a vybaveno využít všechny její možnosti. Firmy se musí zaměřit na to, aby jejich zaměstnanci dokázali zpracovávat a třídit velké množství informací a na jejich základě se pak fundovaně rozhodovali a rychle reagovali.

Podniky v reakci na změny, které přináší digitální ekonomika, soustředí své transformační úsilí na IT a podnikové procesy. Příliš často však zanedbávají nejdůležitější aktivum – své zaměstnance. Vyplývá to z nové studie s názvem Transformace pracovní síly ve víru digitalizace, kterou zpracovalo Centrum pro podnikovou digitální transformaci (DBT), za níž stojí společnost Cisco a škola managementu IMD se sídlem v Lausanne. Pokud firmy chtějí uspět v konkurenčním prostředí, musí v oblasti lidských zdrojů přidat ve třech oblastech: hyperinformovanosti, fundovaném rozhodování a rychlosti realizace.

Společnost Cisco předpovídá, že do roku 2020 bude k internetu připojeno na 50 miliard různých zařízení, která budou schopna generovat velké objemy informací. V takovém prostředí musí podniky zajistit, aby jejich zaměstnanci mohli smysluplně využívat nové formy komunikace a zhodnocovat poznatky, které díky nim získají. Jedině tak dokáží naplno využít obchodní příležitosti digitalizace.

Studie ale zjistila, že méně než 10 % podniků dosáhlo v oblasti lidských zdrojů špičkové úrovně u třech klíčových faktorů akceschopnosti digitálního podniku: hyperinformovanosti, fundovaného rozhodování a rychlosti realizace. Jak studie vysvětluje, v těchto třech základních schopnostech musí firmy přidat, aby dokázaly v digitální ekonomice úspěšně konkurovat:

  • Hyperinformovanost – schopnost lépe shromažďovat a využít informace, které zaměstnanci získávají o zákaznících, partnerech, konkurentech nebo o situaci na trhu.
  • Fundované rozhodování – schopnost poskytnout získaná data a analytické nástroje svým zaměstnancům pro kvalitnější rozhodování na všech úrovních organizace.
  • Rychlá realizace – schopnost rychle realizovat přijatá rozhodnutí díky zaměstnancům s dostatečnými zkušenostmi, znalostmi a nástroji.

Centrum DBT zkoumalo obchodní modely více než 75 malých začínajících firem, které k pracovní síle přistupují novými způsoby. Provedlo také hloubkové rozhovory s mnoha zakladateli či nejvyššími manažery těchto firem s cílem pochopit, jak tvoří hodnotu a jak se domnívají, že digitalizace může pracovní sílu transformovat. Rozhovory proběhly i s vyššími personálními pracovníky a provozními manažery velkých globálních korporací s cílem zjistit, jak tyto podniky přistupují k digitální transformaci pracovní síly. Centrum DBT provedlo také celosvětový průzkum mezi 941 manažery s cílem posoudit aktuální stav digitální transformace jejich podniků a pracovní síly.

„Denně hovoříme s firmami, které se snaží pochopit úlohu technologií v jejich obchodní strategii,“ říká Pavel Křižanovský, technický ředitel Cisco ČR. „Mnoho z jejich naléhavých otázek se týká toho, jak mohou pomocí digitalizace vybavit své zaměstnance tak, aby se lépe rozhodovali, rychleji inovovali a byli produktivnější. Těmto požadavkům vycházíme vstříc nejen různými analytickými nástroji pro podporu rychlého rozhodování s využitím big data, ale např. i svojí platformou Cisco Spark, která formou chatovacích místností poskytuje zaměstnancům prostor pro vícekanálovou komunikaci a spolupráci,“ doplňuje Pavel Křižanovský.

Výzkumníci Centra DBT upozorňují, že samotná technická řešení k transformaci pracovní síly nestačí. Tyto snahy je nutné koordinovat se změnami obchodních procesů, k nimž v podniku dochází v důsledku modernizace provozních modelů zaměřené na udržení konkurenceschopnosti v digitální éře. Transformace pracovní síly navíc vyžaduje trvalou aktivní pozornost ze strany vedení podniku. „Transformace je více než souhrn digitálních řešení,“ vysvětluje Pavel Křižanovský. „Digitální transformace znamená přepsat pravidla svého podnikání a vyžaduje pracovní sílu schopnou pracovat s patřičnou rychlostí a akceschopností, kterou si změny na této úrovni žádají.“

Budete-li mít zájem, můžete si plné znění studie (v angličtině) přečíst zde:

http://connectedfuturesmag.com/Research_Analysis/docs/DBT_Center_Workforce_Transformation.pdf

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3